آلودگی نفتی سریال ادامه دار سواحل / تاربال‌ها ساحل دیر را هم گرفت
آلودگی نفتی سریال ادامه دار سواحل / تاربال‌ها ساحل دیر را هم گرفت

ندای استان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر استان بوشهر گفت: تاربال‌های (لکه‌های کوچک) آلودگی نفتی که از هفته گذشته بخش‌هایی از سواحل کنگان و عسلویه را آلوده کرده بود اکنون ساحل این شهرستان را نیز آلوده کرده است.

به گزارش ندای استان، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از علیرضا حجازی اعلام کرد:  این آلودگی در ساحل روستای “مله گنزه” شهرستان دیر دیده شده و منشا اصلی آن مشخص نیست.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود این عامل تخریب محیط زیست به دلیل شست وشوی مخزن نفتکش‌ها، نشتی سکوهای نفتی دریایی و یا محموله‌های قاچاق به وجود آمده باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر افزود: موضوع مشاهده تاربال نفتی در ساحل باید بررسی شود و تا تشخیص منبع و نوع آلودگی، امکان ارائه نظر دقیق وجود ندارد.

وی تاکید کرد: طبق قانون، وظیفه نظارت بر کشتی‌های نفتی و جمع آوری این تاربال‌ها بر عهده سازمان بنادر و کشتیرانی است.

حجازی اذعان کرد: تاربال‌های آلاینده در سواحل روستای مله گنزه ممکن است با جزر و مدهای دریا در زیر ماسه‌ها تجزیه و پنهان شوند.

پنج‌شنبه گذشته مدیرکل حقفاظت محیط زیست استان بوشهر به ایرنا گفته بود به احتمال بالا این آلودگی ناشی از نشتی سکوهای نفتی دریایی است و برای یافتن منشا دقیق آن بررسی تصاویر ماهواره‌ای ادامه دارد اما هنوز این عامل آلاینده شناسایی نشده است.