بیش از ۵ میلیون مسافر وارد استان بوشهر شدند
بیش از ۵ میلیون مسافر وارد استان بوشهر شدند

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت:براساس آمارها این استان با این حجم مسافر رتبه دوم کشور را از لحاظ جذب گردشگر کسب کرده است.

به گزارش ندای استان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند ۱۴۰۰) تا ششم فروردین۱۴۰۱) پنج میلیون و ۲۱۰ هزار و ۳۴۵ مسافر وارد این استان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

 اسماعیل سجادی منش روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: براساس آمارها این استان با این حجم مسافر رتبه دوم کشور را از لحاظ جذب گردشگر کسب کرده است.

وی بیان کرد: برپایی ۱۶۸ غرفه صنایع دستی در قالب ۲۰ نمایشگاه، راه اندازی ۱۰۷ کمپ اسکان نوروزی، برپایی ۱۱ نوروزگاه از ۲۵ نوروزگاه برنامه ریزی شده از جمله اقدامات صورت گرفته در استان برای ایام نوروز بوده است.

سجادی منش اضافه کرد: تاکنون ۱۱۵ هزار نفر از مسافران نوروزی از موزه‌ها، ۷۲۰ هزار نفر از محوطه ها و اماکن تاریخی استان بوشهر بازدید کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی در استان بوشهر افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۰ هزار و ۲۵۰ مسافر نوروزی از امکانات موجود برای سفرهای دریایی استفاده کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این شمار گردشگر به وسیله ۹ موتور لنج، ۱۰ قایق و سه فروند کشتی تفریحی و گردشگری جابه جا شده‌اند.

بیش از ۶۰۹ هزار خودرو مسافر نوروزی وارد استان بوشهر شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ همزمان با آغاز طرح نوروزی راهداری تا روز یکشنبه هفتم فروردین ماه جاری، ۶۰۹ هزار و ۲۷۳ خودرو مسافر نوروزی از محورهای ارتباطی مختلف وارد این استان شده است.

سید حمید رضا علم روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان ورود خودروهای مسافر به استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین طی ۱۲ روز گذشته ۵۴۹هزار و ۲۱۶ خودرو مسافر نیز از استان بوشهر خارج شدند که این آمارنسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱.۵۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته علم بیشترین سهم تردد در ۲۴ ساعت گذشته با ۲۴.۴۹ درصد مربوط به فارس، ۶.۶۷ درصد اصفهان، ۵.۶۱ درصد تهران و ۴.۳۸ درصد خوزستان بوده است.

وی ادامه داد:  از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ورودی بوشهر با ۴۶۴هزار و ۵۱۸ تردد مربوط به ورودی بوشهر، ۴۵۲هزار و ۳۹۲ تردد مربوط به خروجی بوشهر، خوزستان به دیلم با ۱۶۸هزار و ۸۴۸، دیلم به خوزستان با ۱۶۰هزار ۴۴۳، محوربرازجان به دالکی با ۱۶۰ هزار و ۷۴۲، دالکی به برازجان با ۱۶۸ هزار و ۷۸۲، عسلویه به سیراف با ۱۴۵هزار و ۳۳۲ خودرو بیشترین تردد ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: همچنین آمار ورودی در ۲۴ ساعت گذشته با تردد ۵۲هزار و ۸۰۶ خودرو با ۱۲۱.۶۴ درصد و خروجی‌ها نیز در این مدت با ۵۴هزار و ۶۰۴ خودرو ۱۳۳.۴۶ درصد نسبت به سال قبل رشد نشان می‌دهد.

علم یادآور شد: بعد از ۲ سال وقفه در سفرهای نوروزی به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال با حجم بی سابقه ای از تردد در محورهای مختلف استان بوشهر روبرو هستیم به نحوی که این استان بعد از استان خوزستان، رتبه دوم ترددها و استان‌های خراسان رضوی و اصفهان نیز به ترتیب رتبه های سوم و چهارم را از آن خود کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اضافه کرد: از اول تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۲۶ هزار مسافر با ۵۵هزار ۴۴ دستگاه اتوبوس و یکهزار و ۶۵۹ زائر راهیان نور در قالب ۴۴ دستگاه در استان جا به جا شده اند.

وی ادامه اداد: افزون براین ۱۵هزار و ۶۹۲ مسافر از طریق پرواز از فرودگاه‌های بوشهر، عسلویه وارد و ۱۶هزار و ۳۵۶ مسافر نیز خارج شده اند.

طرح راهداری نوروزی با حضور ۳۰۰ نیروی راهدار در این استان از  ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

در طرح نوروزی راهداری استان بوشهر این شمار نیروی راهداری در قالب ۳۴ اکیپ راهداری و ۱۶ راهدارخانه ساماندهی شده اند.