بوشهر رتبه دوم کشور در ورود گردشگر
بوشهر رتبه دوم کشور در ورود گردشگر

ندای استان:دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر گفت: بوشهر بعد از استان خوزستان رتبه دوم کشور در ورود گردشگر را دارد.

به گزارش ندای استان،اسماعیل سجادی‌منش در گفتگو با خبرنگار فارس از بوشهر اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده بوشهر بعد از استان خوزستان رتبه دوم کشور در ورود گردشگر را دارد، البته نمودار در چند روز اخیر برای استان بوشهر رو به تصاعدی است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر افزود: از ۲۵ اسفند تا ۲ فروردین یک میلیون و ۷۰۰ نفر اقامت در بوشهر ثبت شده همچنین تعداد ۵۰ کمپ نوروزی در استان ایجاد و تا کنون روزانه امکان ۳۰ هزار نفر در مدارس اسکان فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در نظر داریم اماکن ورزشی، حسینیه‌ها، مصلی‌های جمعه را برای اسکان مسافران فراهم کنیم؛ در استان به ترتیب شهرستان های گناوه و بوشهر بیشترین مسافران را داشته‌اند.

 افزایش ۸۲ درصدی ورود مسافر به استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افزایش تردد خودروها به محورهای ورودی استان خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند در استان اجرایی شده که بر اساس سامانه تردد شمار تاکنون ۳۸۰ هزار خودرو وارد استان بوشهر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸۲ درصدی دارد.

حمیدرضا علم محور‌های جاده‌ای کنار تخته به دالکی در مسیر استان فارس به بوشهر را بیشترین تردد خودروها دانست و خاطر نشان کرد: در این محور تاکنون ۱۰۰ هزار خودرو مسافر وارد استان بوشهر شده‌اند.

وی جاده‌های کنار تخته به دالکی، پارسیان به عسلویه، هندیجان به دیلم را پر تردد دانست و بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها تاکنون بیشترین مسافر از استان‌های فارس، اصفهان و تهران وارد بوشهر شده‌اند.