رهایی یک اعدامی از پای چوبه دار در دشتستان
رهایی یک اعدامی از پای چوبه دار در دشتستان

ندای استان:مقبلی گفت:این محکومان با تلاش شورای حل اختلاف زندان‌ها، همکاری خیران، اعضا ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

به گزارش ندای استان،رضا مقبلی‌قرائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه است اظهار داشت: در این راستا شورا حل اختلاف در زندان‌های استان بوشهر راه‌اندازی شده و تلاش برای رضایت شاکیان در اولویت برنامه دست‌اندرکاران در بخش‌های مختلف قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۱۱۵ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده‌اند تصریح کرد: این محکومان با تلاش شورای حل اختلاف زندان‌ها، همکاری خیران، اعضا ستاد دیه و گذشت شاکیان از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر مشارکت در رهایی محکومان به قصاص را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: یک زندانی محکوم به قصاص نفس در زندان دشتستان با مساعدت مراجع قضایی، کمیته صلح و سازش شورای حل اختلاف استان، همکاری معتمدین محلی و تلاش شورای حل اختلاف زندان دشتستان و گذشت اولیا دم بعد از ۷ سال تحمل حبس با رضایت خانواده مقتول از قصاص رهایی یافت.

مقبلی‌قرائی با بیان اینکه این محکوم به قصاص نفس صبح امروز با تلاش جهادی، حین اجرا حکم اعدام با جلب رضایت از اولیا دم از چوبه دار رهایی یافت خاطر نشان کرد: از ابتدا امسال تاکنون ۲۴ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار ‌در استان بوشهر رهایی یافته است.

وی بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و گسترش فرهنگ گذشت، صلح و سازش در جامعه تأکید کرد: اگر فرهنگ صلح و سازش و مدارا نهادینه شود از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان خبر داد و افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان یکی از سیاست‌های مهم است که در این راستا جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱٫۵ درصد کاهش یافته است.