دستگیری ۱۴۵ نفر متخلف شکار و صید در استان
دستگیری ۱۴۵ نفر متخلف شکار و صید در استان

ندای استان:فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال با همت محیط بانان در مناطق چهارگانه و مناطق آزاد (خارج از مناطق چهارگانه محیط زیستی) در این استان ۱۴۵ متخلف شکار و صید دستگیر شدند.

به گزارش ندای استان،سید احسان موسوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این ارتباط ۱۹ قبضه سلاح غیر مجاز، ۳۳  قبضه مجاز و ۲ سلاح جنگی کشف، ضبط و به مراجع قضایی تحویل شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۷۹۲ فقره صید آبزیان، ۲۹۲ شکار غیرمجاز پرندگان، ۲۳۷  زنده گیری، ۳۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران و یکهزار و ۱۰۳ ادوات صید و شکار در این استان کشف و ضبط شده است.

موسوی ادامه داد: با وجود مشکلاتی همچون کمبود نیرو و خودرو، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عملکرد یگان حفاظت محیط زیست بوشهر در ۹ ماه امسال مناسب ارزیابی می‌شود.

وی اظهار کرد: بخشی از این موفقیت را باید بدون شک حاصل مشارکت جوامع محلی دانست که در حفظ و حراست از مناطق پیرامونی خود نقش قابل توجهی ایفا کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هم‌استانی‎‌ها و بویژه دوست‌داران محیط زیست می‌توانند هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست گزارش کنند.
موسوی اضافه کرد: در مدت یادشده سه باند قاچاق پرندگان شکاری با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی متلاشی و از آنها هشت بُهله پرنده در معرض خطر انقراض از گونه های شاهین، بحری و بالابان کشف و ضبط شد.

استان بوشهر با دارا بودن پارک ملی دریایی نای بند، پارک ملی دیر نخیلو، منطقه حفاظت شده تالاب حله، اثر طبیعی ملی گنبد نمکی، منطقه حفاظت شده بیرمی و خاییز، منطقه حفاظت شده مند و مناطق شکار ممنوع کوه مند و تنگ باهوش و کوه سیاه یکی از استان های مهم کشور در این زمینه است.

این مناطق زیستگاه انواع گونه هایی همچون آهو، پازن، قوچ و میش، پلنگ ایرانی، لاک پشت های در خطرانقراض جهانی، دلفین ها و انواع پرندگان بومی و مهاجر است.

هفت درصد مساحت استان بوشهر جزو مناطق حفاظت شده است که استاندارد ملی این شاخص باید ۱۰ درصد مساحت کل این استان باشد.