مبتلایان اُمیکرون در بوشهر ۹ نفر شدند
مبتلایان اُمیکرون در بوشهر ۹ نفر شدند

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: سویه اُمیکرون در کشور و استان در حال چرخش است و احتمال دارد با توجه به سرایت‌پذیری بالای آن، به زودی به گونه غالب تبدیل شود.

به گزارش ندای استان،عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: تاکنون ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونای اُمیکرون در کشور شناسایی شده که ۹ نفرشان مربوط به استان بوشهر است.

به گفته او، از روز‌های نخستین شیوع اُمیکرون، کیت تشخیص آن در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است.

نخستین بار ششم دی بود که اعلام شد ۲ مورد بیمار مبتلا به اُمیکرون در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: سویه اُمیکرون در کشور و استان در حال چرخش است و احتمال دارد با توجه به سرایت‌پذیری بالای آن، به زودی به گونه غالب تبدیل شود.

خواجه‌ئیان گفت: تاکنون ۸۹ هزار و ۵۸۵ مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند که ۶۸ هزار نفرشان مربوط به امسال و ناشی از موج پنجم کرونا بوده است.

به گفته او، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر، مربوط به گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان، از مرداد شروع شده و ادامه دارد اما در برخی از استان‌های همجوار شاهد افزایش روند ابتلا به کرونا هستیم که می‌تواند استان بوشهر را هم تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته خواجه‌ئیان، تا دیروز یک میلیون و ۶۲۵ نوبت واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شده است که از این تعداد ۷۸۸ هزار و ۵۵۲ نفر نوبت دوم و ۱۳۲ هزار و ۴۰۵ نفر نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

او همچنین گفت: در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌شود در صورتی که نیاز است مردم تا پشت سر گذاشتن این موج شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.