۳ شناور حامل قاچاق در استان توقیف شد
۳ شناور حامل قاچاق در استان توقیف شد

ندای استان:فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: سه فروند شناور حامل قاچاق در آب های استان بوشهر توقیف شد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ یداله شرفی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقابله با قاچاق از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مرزبانی تلاش جدی در این زمینه داشته و شاهد کشفیات گسترده‌ای هستیم.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی بر آب‌های ساحلی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دریابانان با کنترل دقیق شناورهای تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر یکی از اولویت‌های مهم را مقابله با قاچاق دانست و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته عرصه بر قاچاقچیان و مجرمین و افراد سودجو تنگ شده است.

وی از توقیف دو فروند شناور در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز مأموران دریابانی استان بوشهر حین کنترل شناورهای عبوری، دو فروند شناور را در بندر دیلم و یک فروند شناور را در بوشهر شناسایی و توقیف کردند.

شرفی افزود: مأموران در بازرسی از این شناور، یک دستگاه ژنراتور برقی بزرگ، دو قطعه از قطعات خودرو سنگین، شش هزار عدد تیغ اصلاح صورت و سه دستگاه موتور خودرو سواری، ۱۰۰ عدد لوازم جانبی کامپیوتر، ۸۰۰ عدد لوازم جانبی موبایل را کشف کردند.

وی با اشاره به دستگیری هشت قاچاقچی و توقیف شناور مذکور تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۵۰ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه و سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی تحویل داده شدند.