مسعود فیاضی؛ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
مسعود فیاضی؛ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

ندای استان:معاون پارلمانی رئیس جمهور از معرفی آقای مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ندای استان،آقای سید محمد حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این باره افزود: آقای رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی آقای مسعود فیاضی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.
وی گفت: پس از بررسی تعداد زیادی از گزینه‌های مطرح بالاخره آقای فیاضی به عنوان چهره‌ای که می‌تواند منشا تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت باشد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کند برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه معرفی شد.
آقای حسینی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر اجرای این سند تاکید فرمودند، اما اجرایی نشده است و باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: وزیر آموزش و پرورش باید در عین توجه به رفع مشکلات معیشتی معلمان صرفا نگاه سخت افزاری به مسایل این وزارتخانه نداشته باشد بلکه اهتمام بیش از پیش به ارتقای نظام تعلیم و تربیت و رشد جامعه دانش آموزی داشته باشد.
وی گفت: آقای مسعود فیاضی مسئولیت‌های مختلفی برعهده داشته است و جمع بندی این شد که او می‌تواند این مسئولیت خطیر را برعهده گیرد.
آقای حسینی همچنین خطاب به مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس با شناختی که از آقای فیاضی کسب می‌کنند از او حمایت کنند تا وزارت آموزش و پرورش از وضع کنونی خارج شود با توجه به این که خودشان بر تسریع در تعیین تکلیف این وزارتخانه تاکید داشتند.
وی افزود: آقای فیاضی در کمیسیون تخصصی مجلس یعنی کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور می‌یابد و برنامه هایش را تبیین می‌کند و امیدواریم زمینه حضورش در دیگر کمیسیون‌های مجلس نیز فراهم شود تا برنامه هایش را برای تحول در نظام تعلیم و تربیت تبیین کند.
معاون امور مجلس رئیس جمهور در پایان گفت: دولت بر این باور است که آقای فیاضی به عنوان معلمی که در حوزه تعلیم و تربیت تجربیات فراوان دارد گزینه‌ای مطلوب برای وزارت آموزش و پرورش است.
آقای فیاضی متولد سال ۱۳۵۴و دارای مدرک دکتری فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی است.
معاونت مرکز پژوهش‌های مجلس، مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی سازمان بسیج، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از جمله سوابق وی است.
پبش از این، حسین باغگلی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود که مجلس به وی رای اعتماد نداد.