اسفندیاری:نگذاشتیم بیماران کرونایی به علت کمبود اکسیژن نفس کم بیاورند
اسفندیاری:نگذاشتیم بیماران کرونایی به علت کمبود اکسیژن نفس کم بیاورند

ندای استان:رئیس مرکز آموزشی، درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: در شرایط اوج و گسترش فزاینده بیماری کرونا، بیمارستان شهدای خلیج فارس با کمبود اکسیژن مواجه نشد.

به گزارش ندای استان،عاطفه اسفندیاری افزود: وقتی یک بیمارستان ساخته می‌شود در مجموع ۲۰ درصد برای تخت‌های تنفسی در نظر گرفته می‌شود به این صورت که در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، که ۲۷۸ تخت فعال وجود دارد ۵۰ تا ۶۰ بیمار تنفسی عادی می‌توانیم داشته باشیم.

وی گفت: در شرایط کرونا مصرف اکسیژن نسبت به دیگر بیماری‌ها بسیار بالا رفت پس نیاز به افزایش ظرفیت اکسیژن ساز‌ها بود؛ که در مرحله اول ۱۰۰ کپسول اکسیژن و در پیک‌های بعدی به جز تانکر‌های اکسیژن، ۱۰۰ کپسول دیگر هم به تجهیزات بیمارستان اضافه شد.

اسفندیاری اضافه کرد: بیمارستان شهدای خلیج فارس با دو دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۹۰۰ لیتربر دقیقه در پیک اول کرونا پاسخگوی بیماران بود، اما در پیک‌های چهارم و پنجم که شرایط بحرانی شد از تانکر‌های اکسیژن مایع استفاده شد که یک تانکر با ظرفیت ۲۰ تن و تانکر دیگر با ظرفیت ۱۰ تن در بیمارستان مستقر شد.

وی گفت: در اوج کرونا مصرف اکسیژن بسیار بالا بود و روزانه ۸ تا ۹ تن مصرف اکسیژن بود.

اسفندیاری افزود: برای مرکز شهدای هسته‌ای هم یک اکسیژن ساز با ظرفیت ۶۰۰ لیتر بر دقیقه وجود داشت و ۱۰۰ کپسول اکسیژن و یک تانکر اکسیژن مایع ۱۶ تنی هم برای مرکز هسته‌ای در نظر گرفتیم که موجب ارتقاء اکسیژن شد و بیماران در این زمینه مشکلی نداشتند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما