۱۷ توافقنامه برای اجرای مصوب‌های سفر هیات دولت به بوشهر منعقد شد
۱۷ توافقنامه برای اجرای مصوب‌های سفر هیات دولت به بوشهر منعقد شد

ندای استان:معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ۹۴ طرح در سفر استانی هیات دولت به بوشهر به تصویب رسید که برای اجرای این طرح‌‎ها ۱۷ توافقنامه با دستگاه‎‌های اجرایی منعقد شد.

به گزارش ندای استان،سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس جمهور بیان کرد: در ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت، ۹۴ طرح برای حوزه‎‌های مختلف استان بوشهر به تصویب رسید که برای اجرای این طرح‌‎ها ۱۷ توافقنامه با دستگاه‎‌های اجرایی منعقد شد.

او افزود: سهم حوزه‎‌های زیربنایی ۲۵، صنعت و معدن ۹، بهداشت و درمان ۶، حوزه فرهنگی و آموزشی ۱۲، حوزه رفاه اجتماعی ۱۳، نفت و انرژی ۹، آب، خاک و کشاورزی ۱۰ و حوزه اشتغال نیز ۴ طرح است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز در راستای تکمیل بیمارستان‌‎های نیمه تمام و مرکز‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر تصمیم‌های مناسبی اتخاذ کرده است. همچنین در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت تصمیم‌‎های بسیار خوبی برای این استان گرفته شد.

مرتضوی عنوان کرد: همچنین برای نخستین بار برای طرح‌هایی که قرار است بخش خصوصی در استان بوشهر اجرا کند با صندوق توسعه ملی و بانک‎‌های عامل به صورت کنسرسیومی جلسه تشکیل شد و توافق‌های بسیار جامعی برای اجرای طرح‌های پایین دستی در بخش‌های اقتصادی استان صورت گرفت.

او گفت: مقرر شد صندوق کارآفرینی امید به منظور ایجاد اشتغال خرد برای جوانان، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) برای اشتغال و مسکن زنان سرپرست خانوار و افراد زیر پوشش، ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه‌های مختلف در استان بوشهر اقدام‌های بزرگی انجام دهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز سهمیه تسهیلات به منظور ازدواج برای جوانان استان بوشهر اختصاص داد و برش بین بانکی آن را مشخص کرد.

مرتضوی افزود: همچنین مقرر شد بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ۶ طرح را در استان اجرا کنند.

او گفت: علاوه بر این رئیس جمهور دستور‌هایی نیز درباره تولید آب در نیروگاه اتمی، احداث سد و ایجاد راه دسترسی برای برخی از روستا‌های استان بوشهر صادر کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: رئیس جمهور همچنین دستور اکید مبنی بر اتصال راه‌آهن عسلویه- بوشهر- شیراز به خط سراسری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان بوشهر داشت.

مرتضوی افزود: به منظور تحقق سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر صد‌ها نفر ساعت کار کارشناسی در این استان، نهاد ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه‌ها انجام شده است.

او گفت: در جریان سفر‌هایی که شماری از وزیران به شهرستان‌‎های استان بوشهر داشتند، علاوه بر ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود به بخشی از نارسایی‌ها رسیدگی کردند.