دبیرستانی های بازمانده از تحصیل
دبیرستانی های بازمانده از تحصیل

ندای استان:معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: در سال تحصیلی گذشته، ۴۳.۵درصد بازماندگان از تحصیل در این استان جذب مدرسه شدند.

به گزارش ندای استان، کمتر از دو هفته دیگر سال تحصیلی جدید شروع می‌شود. هنوز نحوه آموزش در سال تحصیلی پیش رو به طور دقیق مشخص نشده است. مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند آموزش مجازی مشکلاتی دارد و تلاش می‌کنند شرایط به گونه‌ای فراهم شود که دوباره مدارس پذیرای دانش آموزان شوند.

آموزش مجازی نیاز به امکاناتی دارد که تهیه آن از عهده همه خانواده‌ها بر نمی‌آید و پس از شیوع کرونا که آموزش‌ها مجازی شد، برخی دانش آموزان مجبور شدند عطای یادگیری را به لقایش ببخشند. برخی هم بنا به دلایلی دیگر نتوانستند سال تحصیلی گذشته درس خواندن را ادامه دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش بوشهر به تازگی گفته است که این استان در سال تحصیلی گذشته در دوره متوسطه، ۴ هزار و ۲۵۳نفر بازمانده از تحصیل داشت که هزار و ۸۵۰نفر از آنان معادل ۴۳.۵درصد در طول سال تحصیلی پس از شناسایی جذب مدرسه شدند.

حسین درتاج عنوان کرده است، ۴۳.۷درصد از بازماندگان از تحصیل به دلیل عوامل روان شناختی از جمله نداشتن علاقه و انگیزه برای تحصیل و مشکلات خانوادگی، ۲۵.۵درصد به دلیل عوامل اقتصادی (فقر و اشتغال)، ۱۱.۶درصد به دلیل ازدواج و ۱۹.۲درصد هم به دلایل دیگر نتوانستند در دبیرستان ثبت نام کنند.

او گفته است، هر سال آموزش و پرورش طرح جذب بازماندگان از تحصیل را اجرا می‌کند، اما این کار نیازمند همکاری سایر سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های حمایتی است.

به گفته درتاج تاکنون آموزش و پرورش به تنهایی به این امر پرداخته، ولی امید است با طرح موضوع در شورای آموزش و پرورش و تشکیل کارگروهی شامل سازمان‌های تاثیرگذار و مرتبط در سال تحصیلی پیش‌رو علاوه بر شناسایی بازماندگان از تحصیل، اقدام‌های موثری برای جذب آنان انجام گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرده است، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹فقط حدود ۱۹درصد از آموزش‌های استان بوشهر به صورت حضوری و ۸۱درصد دیگر به شیوه‌های دیگر به ویژه مجازی درس خواندند.