مراجعه روزانه ۲ هزار مهاجر افغانستانی به مرز‌های ایران
مراجعه روزانه ۲ هزار مهاجر افغانستانی به مرز‌های ایران

ندای استان:سردار ستاره گفت: روزانه شاید ۲ هزار مهاجر افغان برای ورود به ایران به مرز‌ها مراجعه می‌کنند که باکمال احترام با آنان برخورد می‌شود و بیشتر به کشور خودشان برگردانده می‌شوند.

به گزارش ندای استان،سردار جلال ستاره جانشین فرمانده مرزبانی ناجا امروز در مراسم تکریم و معرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر با گرامیداشت هفته دولت به افول قدرت آمریکا اشاره کرد و گفت: با توجه به طراحی توطئه‌های جدید از سوی آمریکا با همکاری ایادی آنان در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، باید مراقب ترفند‌های آنان باشیم.

او حفظ امنیت منطقه خلیج‌فارس را یکی از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: برای حفظ امنیت خلیج‌فارس از مدت‌ها قبل گارد ساحلی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه تعامل داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا برخورد قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر را از برنامه‌های مهم مرزبانی خواند و ادامه داد: با توجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا باید همه کشور‌های منطقه در این عرصه فعالیت کنند.

در مرز‌های شرقی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد

ستاره با اشاره به شرایط افغانستان و افزایش مهاجرت ساکنان این کشور به کشور‌های مختلف، عنوان کرد: در مرز‌های شرقی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد البته تعدادی از مردم ستم‌دیده افغانستان برای ورود به جمهوری اسلامی ایران به مرز‌های شرقی مراجعه می‌کنند که با کمال احترام با آنان برخورد می‌شود.