رکوردهای تازه‌ای در پیک پنجم بوشهر ثبت شده است
رکوردهای تازه‌ای در پیک پنجم بوشهر ثبت شده است

ندای استان:رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال تعداد موارد شناسایی و بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر با کل بیماران کرونایی سال ۱۳۹۹ برابری می‌کند و حتی بیشتر بوده است.

به گزارش ندای استان،عبدالمحمد خواجه‌ئیان در گفت‌وگو با خبرنگاران تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه ویروس جهش یافته کرونا ویژگی تهاجمی بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های ویروس کرونا دارد اظهار داشت: این گونه جهش یافته در تمام دنیا سیستم سلامت را دچار چالش کرده و از سوی دیگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه روند نزولی دارد و این ۲ عامل در کنار یکدیگر سبب افزایش مبتلایان به بیماری کرونا شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با بیان اینکه مورد مثبت کرونا، بستری و مرگ روند صعودی دارد گفت: تنها راهکاری که می‌تواند روند صعودی ابتلا به کرونا را متوقف کند رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی بیان کرد: نباید انتظار داشته باشیم موج پنجم ابتلا به کرونا با واکسیناسیون کنترل و مهار شود چرا که تزریق کرونا زمانی موثر است که بیش از ۷۰ درصد جامعه هر دو مرحله دریافت کرده باشند و این درحالی است که ۲ ماه پس از تزریق واکسن ایمنی حاصل می‌شود و در حال حاضر با این شرایط فعلی واکسیناسیون نمی‌تواند به قطع زنجیره انتقال و کاهش روند صعودی کرونا اثربخش باشد.

خواجه‌ئیان بیشترین موارد فوتی کرونایی استان بوشهر در مرداد ماه دانست و بیان کرد: در این ماه تعداد فوتی‌های کرونایی نسبت به ماه‌های دیگر روند افزایش داشت که تاکنون افزون بر ۹۴۰ نفر ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از شناسایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در مرداد ماه خبر داد و تصریح کرد: این تعداد بیمار کرونایی در استان بوشهر به نسبت ماه‌های گذشته بسیار بالاتر است و در سه ماه نخست امسال تعداد موارد شناسایی شده و بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر با کل بیماران کرونایی سال ۱۳۹۹ برابری می‌کند و حتی بیشتر بود.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به اینکه سیر واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل‌های سند ملی واکسیناسیون ادامه دارد گفت: تاکنون ۳۴٫۱ درصد از جمعیت استان بوشهر حداقل یک مرحله از واکسن کرونا‌ دریافت کرده‌اند.

خواجه‌ئیان از تزریق واکسن به ۲۵۳ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۵۸ هزار نفر هر دو مرحله واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این درحالی است که به ۸۰ درصد گروه سنی بالای ۵۰ سال استان بوشهر واکسن کرونا تزریق شده است.