دریافت کنندگان ۲ دز واکسن کرونا در دشتی هیچ بستری و فوتی نداشته‌اند
دریافت کنندگان ۲ دز واکسن کرونا در دشتی هیچ بستری و فوتی نداشته‌اند

ندای استان: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: در میان افرادی که تاکنون دو دز واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرده‌اند، تاکنون گزارشی از بستری و فوتی نداشته‌اند.

به گزارش ندای استان،پرویز احمدی روز پنجشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: تاکنون ۶۷ درصد افراد بالای ۶۰ سال در دشتی  واکسینه شده‌اند.

وی اضافه کرد: کار  واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال نیز در دشتی آغاز شده و هم اکنون هفت مرکز به صورت ۲ شیفت در همه نقاط شهرستان در حال انجام واکسیانسیون هستند.

احمدی ادامه داد: تا کنون ۹ هزار  و ۲۵۴ دز واکسن کرونا  در شهرستان  دشتی تزریق شده‌است.

وی به وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در دشتی اشاره کرد و افزود :در زمان حاضر  ۶۶ درصد مردم این شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند که این آمار نسبت به چند روز گذشته کاهش یافته است و این وضعیت برای پیشگیری و کنترل این بیماری رضایت بخش نیست.

احمدی گفت: روند شمار بیماران کرونا و تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در شهرستان دشتی رو به  افزایش  است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی بیان کرد : ۷۶ درصد مبتلایان به کرونا در این شهرستان در چهار ماه نخست امسال است که این آمار بسیار نگران کننده و باعث شده‌است همه تخت‌های کرونایی در دشتی پر شود.

وی افزود: تاکنون  ۸۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در دشتی فوت کرده اند که از این شمار ۱۹ مورد مربوط به  تیرماه امسال بوده است.

احمدی به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد همه باشگاه‌های بدنسازی، پاساژهای سربسته، تالارها، قهوه خانه‌ها در زمان حاضر تعطیل هستند و رستوران‌ها تنها به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند.