باران حال محیط زیست بوشهر را خوب کرد
باران حال محیط زیست بوشهر را خوب کرد

ندای استان:بارندگی دو روز اخیر مسئولان حفاظت محیط زیست بوشهر را امیدوار کرد که حیات وحش روزهای خشک و بی آب تابستان را بهتر سپری کنند.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به بارش‌های رخ داده در روزهای گذشته در این استان گفت: بی شک در این شرایط طاقت فرسای گرما و بی آبی شدید، باران امیدها برای تداوم زیست حیات وحش و تنوع زیستی و گونه‌های گیاهی و جانوری استان را کمی بیشتر کرد.

او ادامه داد: پس از بارش باران خبر‌هایی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد وضعیت مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع برای ادامه زندگی حیات وحش بهبود یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: مناطق جنوب استان بارندگی به نسبت بهتری نسبت به دیگر مناطق داشتند که باعث طراوت عرصه‌های طبیعی شده و میزان بارندگی ۷۰ میلیمتری در این فصل بی سابقه بوده است.

قلی نژاد عنوان کرد: در مناطق حفاظت شده شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان نیز بارش بسیار خوبی رخ داد و باعث سرزندگی طبیعت و حیات وحش در گرمای طاقت‌فرسا و خشکسالی این مناطق شد.

او همچنین بیاد کرد: امیدواریم که میزان ورودی آب به تالاب حله نیز از مناطق بالادست استان فارس به دلیل بارندگی‌های اخیر بیشتر شود.

جان بخشی باران به تالاب حله

در همین حال مسئول منطقه حفاظت شده حله نیز گفت: با افزایش آورد آب رودخانه حله، ناشی از بارندگی‌های دیروز در استان بوشهر، تالاب حله در شهرستان بوشهر آبگیری شد.

نجف جمشیدی افزود: تنش آبی سال قبل باعث افزایش نگرانی‌های ما در منطقه شده بود که بارندگی روزهای گذشته، باعث کم شدن نگرانی‌ها از وضعیت زیستی منطقه شد.

او بیان کرد: امیدواریم تالاب حله تا ابتدای سال آبی آینده مشکلات کمتری را داشته باشد، ضمن اینکه با لایروبی بستر رودخانه حله و جلوگیری از تغییر کاربری‌ها به احیاء مجدد این تالاب مهم بسیار امیدوار هستیم.