واکسیانسیون ۶۵ ساله‌های استان با واکسن برکت
واکسیانسیون ۶۵ ساله‌های استان با واکسن برکت

ندای استان:همزمان با سراسر کشور، واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال استان بوشهر نیز در مراکز اعلام‌شده در حال انجام است که در کنار واکسن‌های خارجی، بیشتر داوطلبان درخواست دریافت واکسن ایرانیِ برکت را دارند.

به گزارش ندای استان،یکی از مراکز تجمعی اعلام شده در بندر بوشهر سالن ۲ هزار نفری فجر است که در مکانی در دسترس و با تهویه مناسب قرار دارد و این روز‌ها پذیرای افراد ۶۵ سال به بالا است.
یکی از کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در این سالن به خبرنگار ما گفت: این مرکز تجمعی در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ساعت ۱۲ و اگر کسی در صف مانده باشد تا ۱۳ و بعدازظهر هم از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۰ کار واکسیناسیون علیه کرونا را انجام می‌دهد.
محمد گزیری افزود: نوبت‌بندی بر اساس زمان‌بندی و دامنه سنی که از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام می‌شود، است که افراد پس از نام‌نویسی از مراکز خدمات جامع سلامت فراخوان می‌شوند و پس از نوبت‌دهی در سالنی بزرگ و با رعایت فاصله‌گذاری واکسن دریافت می‌کنند.
او اضافه کرد: این روز‌ها هم واکسن داخلی «کووایران برکت» و هم واکسن‌های خارجی در اختیار مراکز تجمعی قرار داده شده و مراجعه‌کنندگان حق انتخاب دارند.
این کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: بسیاری از دریافت کنندگان در این مرکز واکسن ایرانی برکت را درخواست می‌دهند که به آنان تزریق می‌شود.
محمد گزیری آمار داد که روزانه نزدیک به ۶۰۰ نفر در این مرکز در سالن فجر بوشهر واکسن زده می‌شوند که ۶۰ درصد آنان از بانوان هستند.
او با بیان این‌که فاصله حضور و تا تزریق واکسن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است، گفت: برای اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دوری از تجمع، ۳ ایستگاه دریافت واکسن در این سالن برپا شده تا دریافت‌کنندگان معطل نمانند.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما