پرونده قضایی برای متولیان مدیریت پسماند تشکیل شد
پرونده قضایی برای متولیان مدیریت پسماند تشکیل شد

ندای استان: اولین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در سال ۱۴۰۰ با حضور شهرداران و اعضا کارگروه در محل فرمانداری بوشهر برگزار گردید.

به گزارش ندای استان،صادق پورسالم؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر نیز در این کارگروه گفت در سال گذشته بیش از ۲۰۰ مورد بازدید از سایتهای دفن و مراکز تولید زباله انجام شد که طی آن ۸۹ مورد اخطاریه صادرگردیده است و در نهایت دو فقره پرونده قضایی برای متولیان مدیریت پسماند تشکیل شد و هم اکنون در حال پیگیری می باشد.
صادق پورسالم با اشاره به جایگاه نظارتی اداره حفاظت محیط زیست و در قانون مدیریت پسماند گفت: مطابق قانون مدیریت پسماند شهرداریها و دهیاریها متولی اجرای این قانون هستند. متاسفانه با وجود گذشت بیش از ۸ سال از آخرین مهلت این قانون برای ساماندهی محل های دفن، عملا شاهد هستیم که کار خاصی در محلهای دفن پسماند صورت نپذیرفته و ضروری است متولیان اقدامات فوری و جدی خود را در این خصوص به انجام برسانند. بدیهی است کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بطور جدی موضوع ساماندهی محلهای دفن پسماند را پیگیری و ارزیابی خواهد نمود.

مریم قربانی؛ معاون عمرانی فرماندار بوشهر ضمن تاکید بر اهتمام شهرداران شهرستان به تمامی مراحل مدیریت پسماند گفت: مدیریت سایتهای دفن پسماند شهرستان، ساماندهی پسماندهای  عفونی و وضعیت پسماندهای کنار جاده ای از اولویت های کارگروه پسماند در سال ۱۴۰۰ خواهد بود ضمن اینکه از شهرداران درخواست می شود که سایت‌های دفن خود را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده و بودجه‌ی عمرانی بدین منظور مصوب کنند.