نفتی‌ها منتظر خبر جدید درباره بهبود حقوق و مزایا باشند
نفتی‌ها منتظر خبر جدید درباره بهبود حقوق و مزایا باشند

ندای استان:رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بین مجلس و دولت در زمینه بهبود حقوق و مزایای کارکنان اتفاق نظر وجود دارد و به زودی اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

به گزارش ندای استان، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بازدید اعضای این کمیسیون و  معاون وزیر نفت از پایانه نفتی خارگ بیان کرد: پایانه نفتی خارگ یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین پایانه نفتی جهان است، امروز در رطوبت بالای ۹۰ درصد و گرم‌ترین فصل سال اعضای کمیسیون انرژی به همراه معاون حقوقی و امور مجلس وزیر نفت در این منطقه عملیاتی حضور پیدا کردند، تا از نزدیک شاهد فعالیت‌های جهادگران نفت باشند و سختی کار و مشکلاتی که دارند را بررسی کنند.

او افزود: کارکنان صنعت نفت در جزیره خارگ در خط مقدم جنگ اقتصادی ایران اسلامی در حال جهاد هستند و مطالبات این خط شکنان تحریم در کمیسیون انرژی و همچنین کمیسیون‌های تخصصی و مرتبط مجلس بررسی شده است و در چند روز آینده نتیجه اقدامات دیده خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جهادگران صنعت نفت و اهالی شریف جزیره خارگ به عنوان سنگردارانی یاد کرد که در ۸ سال دفاع مقدس زیر بمباران بودند اما با ایثارگری‌های آن‌ها، جزیره خارگ از نفس نیفتاد، صادرات نفت کشور قطع نشد و چرخه اقتصاد ایران اسلامی تداوم یافت.

حسنوند عنوان کرد: امروز هم به لطف خداوند و تلاش همه عزیزان در شرکت پایانه‌های نفتی ایران، ذخیره سازی، خدمات دهی به نفتکش‌ها با دقت و ظرفیت بالا در حال انجام است.

او با اشاره به فعالیت‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان مرکز ثقل صادرات نفت کشور در حوزه دریایی و ذخیره سازی گفت: مدیران و کارکنان مجموعه پایانه‌های نفتی ایران هوشمندانه عمل کردند و زمانی که دشمن به زعم خودش ما را تحریم کرده بود با دانش فنی و امکانات داخلی که در اختیار داشتند به نوسازی و بازسازی تجهیزات اینجا اقدام کردند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نارضایتی‌های بحقی در زمینه حقوق کارکنان صنعت نفت وجود دارد، عنوان کرد: الحمدالله بین مجلس و دولت در زمینه بهبود حقوق و مزایای کارکنان اتفاق نظر وجود دارد و به زودی اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

حسنوند ادامه داد: مطالبات و مشکلات کارکنان صنعت نفت در کمیسیون انرژی و با همکاری، همراهی و هم افزایی همه دستگاه‌ها اعم از وزارت نفت، کمیسیون‌های تخصصی و مرتبط مجلس و دستگاه‌های نظارتی اعم از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، مرکز پژوهش‌های مجلس و دستگاه‌ها امنیتی بررسی شده و تصمیمات خوبی گرفته شده است و در چند روز آینده نتیجه اقدامات دیده خواهد شد.

معاون حقوقی وامور مجلس وزارت نفت نیز صنعت نفت را صنعت تخصصی و حرفه‌ای برشمرد و مشکلات مطرح از سوی کارکنان را منطقی و بحق خواند.

شجاع الدین بازرگانی بیان کرد: ویژگی‌های صنعت نفت منحصر به فرد است و تصمیمات درباره صنعت نفت باید با درک صحیح و اصولی از موضوع باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران سازمانی است عملیاتی، تخصصی و حرفه‌ای، که تمامی امور دریافت، ذخیره سازی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی و همچنین ارائه خدمات اندازه گیری و آزمایشگاهی را بر عهده دارد.

عباس اسدروز افزود: این امر در چهار منطقه عملیاتی خارگ، شمال (نکا)، پارس جنوبی و ماهشهر از طریق فرآیند‌های عملیات دریافت، ذخیره سازی، امتزاج، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ای (SWAP) و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش در حال اجرا است.

او با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه ساخت تجهیزات به دست متخصصان داخلی، بیان کرد: کارت‌های الکترونیکی سامانه‌های اندازه‌گیری نفت، شیر چهارراهه سامانه صحت‌سنجی سیستم اندازه‌گیری نفت خام (پروور)، اکچویتور شیرآلات صنعتی، قطعات الکترونیکی و مکانیکی سامانه‌های اندازه‌گیری نفت با تلاش متخصصان شرکت و استفاده از توان داخل ساخته شده که صرفه اقتصادی قابل توجهی برای شرکت داشته است.