فعالیت۲۹ مرکز درمان اعتیاد به همت بخش خصوصی در بوشهر
فعالیت۲۹ مرکز درمان اعتیاد به همت بخش خصوصی در بوشهر

ندای استان:مدیرکل بهزیستی بوشهر گفت: ۲۹ مرکز درمان و کاهش آسیب،با هدف بهبود و بازتوانی معتادین به همت بخش غیردولتی در این استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ندای استان،علیرضا حاجیونی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به آسیب‌های حاصل از اعتیاد بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش‌های مهم سلامت عمومی محسوب می‌شود که همه گروه‌های جمعیتی و سنی را تهدید می‌کند و زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی است.

او مبارزه جدی و تاثیرگذار را با مواد مخدر نیازمند هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: اعتیاد علاوه بر زیان فردی، آثار زیانباری بر سلامت جسم و روان افراد در جنبه‌های اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بر جای می‌گذارد.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون ۲۹ مرکز درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد با تلاش بخش غیردولتی در همه شهرستان‌ها و با  هدف بهبود و بازتوانی فعالیت می‌کنند که شامل ۷مرکز سرپایی، ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، یک مرکز درمان جامع بهبود و بازتوانی و ۶ مرکز کاهش آسیب اعتیاد است.

حاجیونی گفت: توجه به بازتوانی روانی و اجتماعی افراد بهبود یافته مهم‌تر از مسیر درمان است و تلاش می‌کنیم در کنار هر فرد درگیر اعتیاد به وضعیت خانوادگی، روانی، درمانی آن‌ها توجه کنیم و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و جامعه انجام دهیم.