رکوردزنی آمار کرونا در شهر کاکی
رکوردزنی آمار کرونا در شهر کاکی

ندای استان: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی از رکورد زدن آمار ابتلای روزانه به کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای استان،پرویز احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته مثبت ابتلاء به ویروس کرونا در شهرستان دشتی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیاهوی روزمرگی مردم گم‌شده است، افزود: شناسایی و ثبت ۹۱ مورد مثبت ابتلاء به ویروس کرونا در دشتی زنگ خطر برای روزهای سخت جدال با کووید ۱۹ در این شهرستان به صدا درآمده است.

احمدی با ابراز نگرانی از سیر صعودی مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر تصریح کرد: شهر کاکی از وضعیت نگران‌کننده‌ای از لحاظ گسترش شیوع این ویروس برخوردار است.

وی از مثبت بودن ۳۲ نمونه آزمایش مربوط به شهر کاکی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: ادامه روند بی‌توجهی برخی افراد و صنوف به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شهرستان را وارد مرحله‌ای از پاندمی مرگبار کووید ۱۹ خواهد کرد که منجر به فاجعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر برای خانواده‌ها خواهد شد.

وی اضافه کرد: موارد بستری در بخش کرونایی بیمارستان زینبیّه (س) افزایش‌یافته و به ۲۰ نفر رسیده است که این بالاترین آمار در چند ماه گذشته است.

احمدی اضافه کرد: فاز دوم واکسیناسیون کووید ۱۹ ویژه سالمندان بالای ۷۰ سال در نقاط مختلف شهرستان دشتی در حال اجراست و سالمندانی که دوز مرحله اول را دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین‌شده در سطح شهرستان واکسن این مرحله را نیز دریافت کنند.

وی از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری و تشکیل دورهمی‌ها و مجالس مهمانی پرهیز کنند تا هر چه زودتر شاهد بهبود وضعیت شهرستان از رنگ قرمز به زرد و عادی باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی افزود: شرکت در تجمع‌ها و مراسمی همچون تشییع جنازه، ختم و عروسی و نیز تشکیل مجالس مهمانی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به ویژه در فضاهای دربسته و فاقد تهویه مناسب، سفرهای غیرضروری و استفاده نکردن از ماسک مهم‌ترین عوامل شیوع و انتقال ویروس کرونا و زمینه‌ساز بروز شرایط نگران‌کننده کنونی است.