نیمی از شهرستان‌های بوشهر قرمز شدند
نیمی از شهرستان‌های بوشهر قرمز شدند

ندای استان: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در پنج شهرستان جنوبی این استان از وضعیت نارنجی پرخطر به قرمز خیلی پرخطر تغییر رنگ داد.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان  در نوار جنوبی استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین براساس این سامانه هم اکنون وضعیت شهرستان‌های بوشهر، جم، دیر و گناوه نیز در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: براساس گزارش سامانه ماسک در زمان حاضر از ۱۰ شهرستان استان بوشهر تنها شهرستان دیلم در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارد.

وی اظهار کرد: هرچند تاکنون شیوع سوش جهش یافته ویروس کرونا هندی در استان بوشهر تائید نشده است اما در زمان حاضر بعنوان یکی از عوامل و فاکتورهای تشدید کننده ویروس کرونا در این استان  است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: افزون براین همسایگی با استان هرمزگان، گرم شدن هوا، تهویه نامناسب، تجمع های انتخاباتی و بسته شدن درب‌ها از جمله دیگر عوامل شیوع و شعله ور شدن دوباره ویروس کرونا شده است.

کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر روزانه ۴۰۰ نفر در استان بوشهر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند این درحالی است که تا سه هفته گذشته میزان ابتلا روزانه به ۲۵۰ نفر رسیده بود و همچنین بستری روزانه در بیمارستان‌های استان نیز از ۲۵۰ به ۳۵۰ نفر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: وضعیت کنونی استان بوشهر در زمینه ابتلا و شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و مردم باید بیش از این با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع هرچه بیشتر این ویروس تلاش کنند.

کشمیری با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: مردم تلاش کنند در اول وقت در حوزه های رای گیری حاضر و به این وسیله از ایجاد صف‌های طولانی در شعب رای گیری جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین مردم از توقف در حوزه های رای گیری بپرهیزند و نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و دور انداختن ماسک بعد از حضور در شعبه های رای گیری اقدام کنند.