ابتلای ۲۳ هزار نفر در بوشهر در موج چهارم کرونا
ابتلای ۲۳ هزار نفر در بوشهر در موج چهارم کرونا

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در ۲ ماه نخست امسال در موج چهارم کرونا ۲۳ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند گفت: در ۲ ماه نخست امسال ۲۱۸ نفر به سبب ابتلا به کرونا در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به نگرانی‌های ایجاد شده در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: روند بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر کاهشی است و بیشترین شهرستان‌ها شیب نزولی در ابتلا و بستری دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: ۲ شهرستان عسلویه و کنگان به سبب مجاورت با شهرستان پارسیان در استان هرمزگان و آشکار شدن گونه‌های جدید جهش یافته کرونایی نگرانی استان افزایش داده و با توجه به قرمز شدن ۲ شهرستان یاد شده لازم است محدودیت‌ها اعمال شود.

وی با بیان اینکه برای هر رنگ‌بندی باید پروتکل‌های آن اعمال شود گفت: تاکنون بیش از ۴۱ هزار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شدند که نصف این رقم مربوط به ۲ ماهه اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، به طرح واکسیناسیون کرونا پرداخت و بیان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان بوشهر واکسینه شدند و مابقی می‌توانند به مکان‌های تعیین شده برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

کشمیری از واکسینه شدن نیمی از افراد ۷۵ ساله‌های استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ۷۰ ساله‌ها هم سامانه سلامت برای ثبت‌نام آنها تعیین و اعلام شده و  برای دریافت واکسن از آنها دعوت می‌شود.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها تصریح کرد: از ۴۹۰ نفر بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در ۱۵ روز گذشته با شیب نزولی، اکنون به ۲۹۰ نفر رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، با بیان اینکه درمان بیماران کرونایی جهش یافته و دیگر ویروس‌ها تفاوتی ندارد گفت: ویروس جدید هندی و  آفریقایی امکان ابتلا آن بیش از دیگر ویروس‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در ۲ ماه نخست امسال در موج چهارم کرونا ۳۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند گفت: در ۲ ماه نخست امسال ۲۱۸ نفر به سبب ابتلا به کرونا در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

کشمیری افزود: از ۳۰ هزار تست انجام شده در ۲ ماه نخست امسال ۲۳ هزار نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد ولی اکنون روند کاهشی دارد.