زلزله ۵ ریشتری گناوه را لرزاند
زلزله ۵ ریشتری گناوه را لرزاند

ندای استان:پیش از این در ۲۹ فروردین زمین لرزه‌ای که به بزرگی ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری در گناوه رخ داد،

به گزارش ندای استان،بنا به اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری زلزله‌ای به بزرگی  ۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۶:۲۲ امروز در مرز استان‌های بوشهر و فارس، حوالی بندر گناوه رخ داد.

این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و کانون آن ۲۱ کیلومتری بندر گناوه، ۳۰ کیلومتری بندر ریگ و ۳۱ کیلومتری بندر امام حسن  بود.

این زمین لرزه در هنگامی رخ داد که اغلب مردم در حال استراحت و خواب بودند که سراسیمه از  خانه بیرون زدند.

ابعاد این زمین لرزه به حدی بود که در و پنجره و شیشه منازل مردم به شدت به لرزه در آمد .

مردم بندرریگ نیز که در فاصله ۲۲ کیلومتری مرکز شهرستان گناوه قرار دارد این زمین لرزه را بخوبی  احساس کردند و از منازل خود بیرون زدند.

این زلزله در نقاط مختلف استان بوشهر احساس شد

پیش از این در ۲۹ فروردین زمین لرزه‌ای که به بزرگی ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری در گناوه رخ داد، زلزله‌ای که به طور مرتب پس لرزه داشت و باعث تخریب دیوار‌های خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شده بود.

مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت: تاکنون از خسارت‌های احتمالی گزارشی دریافت نشده و تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام و در حال بررسی خسارت‌ها هستند.

وی افزود: شدت زلزله به حدی بوده که در شهرستان‌های دیلم، گناوه و دشتستان احساس شد و ترک‌های ریزی در تعدادی ساختمان‌ و ریزش دیوار گزارش شده اما هیچگونه خسارت جانی نداشته است.

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه نیز بیان کرد: مرکز زلزله روستاهای شول و کُلَر بوده است ‌و گروه‌های ارزیاب برای بررسی آسیب‌ها به منطقه اعزام شده‌اند.

حیدری بریدی مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر هم عنوان کرد: کارشناسان بنیاد مسکن برای بررسی میزان خسارت‌های احتمالی به مناطق زلزله‌زده در این دو شهرستان اعزام شدند.