چند نفر در بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند؟
چند نفر در بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند؟

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از واکسینه شدن ۹ هزار و ۲۶۰ نفر در این استان علیه ویروس کرونا تاکنون خبر داد.

به گزارش ندای استان،دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان بوشهر بیان کرد: تاکنون از سوی بخش‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ۲۰۷ هزار و ۸۰۷ مورد بازرسی انجام شده است.

او از معرفی ۱۷ هزار و ۷۸۰ مورد از بخش‌های متخلف به دستگاه‌های قضایی خبر داد و افزود: هفته گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ بازرسی و نظارت انجام شد که به صورت متوسط ۸۵ درصد رعایت می‌کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تحویل محموله جدید واکسن کرونا به استان خبر داد و عنوان کرد: امید است تزریق واکسن کرونا وارد فاز دوم شود و در آینده نزدیک سالمندان و بیماران مزمن علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

دکتر خواجه‌ئیان به واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: تاکنون ۹ هزار و ۲۶۰ نفر در استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند و در ۴ روز گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ نفر این واکسن دریافت کرده‌اند و برخی هم مرحله دوم این واکسن تزریق کرده‌اند.

او با بیان اینکه طرح واکسیناسیون بر اساس برنامه انجام می‌شود گفت: حق هیچ فرد و شخصیتی در شهرستان‌های استان بوشهر در دریافت واکسن کرونا ضایع نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشتری مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و جم گزارش‌ شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر جلوگیری از انتشار ویروس کرونای هندی را مورد تاکید قرار داد و افزود: استان بوشهر در مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی موفق عمل کرد که امید می‌رود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زمینه پیشگیری و جلوگیری از ویروس کرونا هندی فراهم شود.

دکتر خواجه‌ئیان  از افزایش ۶ برابری تعداد بیماران کرونایی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تعداد بیماران کرونایی در آذرماه سال قبل حدود ۶۰۰ نفر بود که این رقم در فروردین‌ امسال به ۱۰ هزار نفر رسید.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد کل مبتلایان به کرونا مربوط به فروردین امسال است افزود: در ۱۴ ماه گذشته در استان بوشهر ۳۳ هزار و ۴۵۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر از پلمب ۷۵ واحد در هفته گذشته که مورد بهداشتی را رعایت نمی‌کردند خبر داد و عنوان کرد: بیش از هزار و ۷۰۰ مورد واحد متخلف در بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی نیز پلمب شده‌اند.