بیش از هزار و ۵۰۰ تخت به واحد‌های اقامتی بوشهر افزوده شد
بیش از هزار و ۵۰۰ تخت به واحد‌های اقامتی بوشهر افزوده شد

ندای استان:معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: در سال ۱۳۹۹، هزار و ۵۴۹ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان اضافه شده است.

به گزارش ندای استان،سکینه سالاری معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر عنوان کرد: پارسال با ا توسعه و افزایش واحد‌های اقامتی در استان، در مجموع هزار و ۵۴۹ تخت به این ظرفیت افزوده شد.

او ادامه داد:در سال ۱۳۹۹ با مشارکت بخش خصوصی ۵ هتل، ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲۳ مسافرخانه به بهره‌برداری رسید که با پراکندگی مناسب در همه شهرستان‌های استان،اکنون زمینه اقامت در تمام نقاط بوشهر برای گردشگران فراهم است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر، برق رسانی و ایجاد راه دسترسی به روستای ساحلی حصار و همچنین توسعه زیرساخت برای دو روستای گردشگری جزیره جنوبی و منقل را از دیگر فعالیت‌های معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان بوشهر دانست و ادامه داد: پارسال مراحل اولیه ساخت سه فروند کشتی تفریحی، در بوشهر شروع شد که با بهره‌برداری از آن‌ها، اتفاقات مثبتی در حوزه گردشگری دریایی استان، خواهد افتاد.

سالاری با توضیح درباره صدور چهار موافقت اصولی، بهره‌برداری از سه دفتر خدمات مسافرتی و دو مجتمع گردشگری و پذیرایی، گفت: مشارکت در توسعه ظرفیت‌های گردشگری در سال گذشته مطلوب بود که می‌توان در این زمینه به ۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال هزینه بخش خصوصی در این حوزه اشاره کرد.

او بیان کرد: سال ۹۹ همزمان شد با شیوع بیماری کرونا و گردشگری هم بی‌تاثیر از این موضوع نبود و نتوانستیم به خوبی برنامه‌های خود را برای معرفی جاذبه‌های استان، عملی کنیم و فقط یک مورد نمایشگاه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این استان برگزار شد.