مسافران از سفر برگشته در دورهمی‌ها شرکت نکنند
مسافران از سفر برگشته در دورهمی‌ها شرکت نکنند

ندای استان:دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مسافرین بازگشته از سفر خواست تا ۵ روز پس از بازگشت از سفر در هیچ دورهمی حضور نداشته باشند.

به گزارش ندای استان،دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از  هم‌استانی‌ها خواست اگر در تعطیلات نوروزی به سفر رفته‌اند با توجه به اینکه تا ۵ روز آینده ممکن است ناقل ویروس جهش یافته باشند و علایمی از بیماری نداشته باشند، به خانه اقوام نروند.

همچنین از کسانی که در خانه مانده‌اند هم درخواست شده پذیرای مسافران نباشند.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اطلاعیه خود آورده است، اکنون بیشتر شهر‌های ایران در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و سفر و تجمعات و دورهمی‌ها یکی از علت‌های اصلی شیوع گسترده بیماری در کشور است. بنابراین با مسافرین بازگشته از سفر هیچ دورهمی نداشته باشید. حتی اگر در روستا بودند و مدعی بودند کسی با ما مواجه نداشته است، باز هم دورهمی نداشته باشید.

از مردم خواسته شده است،  تا مشاهده کردند فردی علائم دارد از او دور بمانند و هر چه گفت حساسیت فصلی است و … باز هم رعایت کنند.  در محل کار و مکان‌های عمومی فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت کنند و با توجه به اینکه مکان‌های سربسته یکی از عوامل انتشار بیماری است، در محل کار خود پنجره‌ها را باز نگه دارند.

در این اطلاعیه آمده است که افراد با مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی حتی خفیف به پزشک و یا درمانگاه کرونا مراجعه کنند.

همچنین به مردم تاکید شده است بیش از پیش مراقب سالمندان، افراد با بیماری زمینه‌ای و کودکان باشند زیرا سرعت انتقال ویروس جهش یافته بسیار بالا و علائم با شدت بیشتر بروز پیدا می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از همه خواسته است هشدارها را جدی بگیرند زیرا کاهش حساسیت‌ها، عادی انگاری بیماری و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی وضعیت شهرستان‌های استان بوشهر را به سمت قرمز خواهد برد.

اکنون از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۳ شهرستان در وضع قرمز، ۴ شهرستان نارنجی و ۳ شهرستان در شرایط زرد قرار دارند.