دست زمین‌خواران از پارک ملی نایبند کوتاه شد
دست زمین‌خواران از پارک ملی نایبند کوتاه شد

ندای استان:رئیس پارک ملی دریایی نایبند گفت: یک هکتار از زمین‌های پارک ملی نایبند عسلویه از دست زمین‌خواران درآمد.

به گزارش ندای استان،سالم احمدی زاده رئیس پارک ملی دریایی نایبند بیان کرد: یک فقره تصرف عدوانی و زمین‌خواری در این پارک ملی رخ داده بود که به محض اطلاع، ماموران یگان حفاظت پارک با همکاری نیروی انتظامی منطقه نایبند و با دستور دادستان، زمین‌خواری متوقف شد.

او ادامه داد: این زمین‌خواری به مساحت یک هکتار به دست شخصی در حوالی روستای هاله در شهرستان عسلویه اتفاق افتاده بود.

رئیس پارک ملی دریایی نایبند افزود: این منطقه ازسال ۱۳۵۴ به عنوان منطقه حفاظت شده در محافظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد وسال ۱۳۸۲ به پارک ملی ارتقاء یافته و تصرف زمین در محدوده آن غیرقانونی است.

احمدی زاده از مردم خواست در صورت دیدن تصرف زمین، موضوع را با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست یا شماره تلفن ۰۹۱۷۳۷۴۵۸۵۱ در میان بگذارند.

پارک ملی دریایی نایبند به وسعت ۴۶ هزار و ۶۸۷ هکتار در ساحل شرقی استان بوشهر درشهرستان عسلویه قرار دارد.

این پارک، دارای پوشش گیاهی مانند حرا، کنار، کهور ایرانی، انجیر معابد، انار شیطان، استبرق، صبر زرد و انواع گیاهان شورپسند است.

همچنین این منطقه زیستگاه انواع گونه‌های جانوری جبیر، گرگ، شغال، کفتار، گربه وحشی، و پستانداران دریایی نظیر دلفین.

پرندگانی مانند هوبره، کبک، تیهو، انواع باز‌های شکاری و انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر انواع کاکایی، سلیم کوچک، پلیکان و فلامینگو و خزندگان لاکپشت دریایی منقار عقابی و لاکپشت دریایی سبز به شمار می‌رود.

وجود خورها، مجتمع‌های مرجانی، چمنزار‌های علف دریایی، وجود انبوه گونه‌های نادر گیاهی و جانوری و تنوع عظیم زیستگاه ها، نایبند را به منطقه‌ای منحصر به فرد و بسیار حساس تبدیل کرده است.