شناسایی۲۱۱۱ بیمار کرونایی در گناوه
شناسایی۲۱۱۱ بیمار کرونایی در گناوه

ندای استان:سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: از ابتدای شروع بیماری کووید ۱۹ تعداد هفت هزار و ۸۸۴ تست پس سی آر و تشخیص سریع از افراد مشکوک و اطرافیان آنان در این شهرستان گرفته شده است که از این مجموع ۲ هزار و ۱۱۱ بیمار مثبت شناسایی شدند و ۱۰۵ نفر فوت کردند.

به گزارش ندای استان، عصمت حیدری روز چهارشنبه  در جمع اعضای ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: در این مدت ۲۷ بیمار زیر ۶ سال و ۸۶ نفر ۶ تا ۱۷ سال شناسایی شدند که این آمار نشان می‌دهد سن ابتلا  به این بیماری کاهش یافته است.

وی یادآورشد: در این ارتباط در هفته سوم اسفند امسال ۵ مورد بیمار زیر ۶ سال و ۱۵ بیمار ۶ تا ۱۷ سال کرونایی شناسایی شدند.

حیدری  با بیان اینکه در اسفندماه امسال تاکنون  ۲۹۸ نفر به کرونا مبتلا شدند، گفت: در هفته‌های اخیر یک مورد تائید شده ویروس جهش یافته انگلیسی در شهرستان که زن بوده است، شناسایی شد.

حیدری  ادامه داد: شهرستان گناوه طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در رنگ بندی جدید به نارنجی در آمده است که یک سری محدودیت‌های جدید اعمال خواهد شد.

وی، منع فعالیت مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ ، حضور و کاهش تا یک سوم کارکنان ادارات ارایه دهنده خدمات ضروری با تشخیص بالاترین مقام دستگاه مربوطه، ، لغو ماموریت های اداری غیرضروری،  کاهش حضور کارکنان  سایر دستگاهها به میزان یک دوم ، برگزاری جلسات با رعایت الزامات بهداشتی در فضای سربسته حداکثر ۲۰ نفر ، تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، موسسه‌های آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ، نمازهای جماعت  و جمعه و مراسم‌های آیینی مذهبی ، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی در شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع و غیربومی به شهرهای نارنجی از عمده محدودیت‌های کرونایی در مناطق نارنجی است.

وی  گفت: طرح شهید سلیمانی در راستای کنترل بیماری کووید ۱۹  با همکاری سپاه انصارالحسین (ع) در حال اجرا است، که علاوه بر نظارت بر صنوف و حمایت از خانواده های بی بضاعت کرونایی، ویزیت رایگان بیماران توسط پزشک در منزل انجام می‌شود.

حیدری افزود: در این طرح از  تعداد چهارهزار و ۴۰۵ نفر در منزل و محل کار یا مرکز خدمات جامع سلامت، ضمن رهگیری توسط کارکنان شبکه بهداشت و درمان تست تشخیص سریع کرونا گرفته شده است که البته  این فعالیت‌ها نیاز به صرف زمان، هزینه و نیروی انسانی و پشتیبانی زیادی دارد.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گناوه اضافه کرد: این شهرستان باتوجه به نزدیک شدن در روزهای پایانی سال  و موقعیت تجاری و تفریحی ، هرساله پذیرای میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط کشور می‌شود، اما به علت درگیربودن  ویروس کرونا ، در صورت ورود مسافر  بطور یقین بر مشکلات موجود افزوده می‌شود و اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد .

وی افزود: باتوجه به بضاعت و امکانات محدود شهرستان، خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان و محدود بودن تجهیزات و تخت های بیمارستانی ، درصورت ورود مسافر، احتمال افزایش چشمگیر بیماری کووید ۱۹ در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در این شهرستان دور از انتظار نیست.

وی گفت: بخش عظیمی از توان بهداشت و درمان هم اکنون صرف  پیشگیری و درمان کرونا می‌شود و این حوزه دیگر توان ارایه خدمات به مسافران را نخواهد داشت و باید محدودیت بخصوص در ورودی های شهرستان اعمال شود.

شهرستان ساحلی و گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.