ساحل و مدارس بوشهر پذیرای مسافران نیست
ساحل و مدارس بوشهر پذیرای مسافران نیست

ندای استان:مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر گفت: با توجه به احتمال فراگیر شدن موج چهارم کرونا، فعالیت و اسکان در واحد‌های اقامتی بدون مجوز ممنوع است.

به گزارش ندای استان،محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: در شرایط کنونی با توجه به تشدید مجدد شیوع ویروس کرونا و احتمال فراگیر شدن موج چهارم این بیماری در کشور و استان، فعالیت واحد‌های اقامتی بدون مجوز و اسکان مسافر در آن‌ها ممنوع است.

او افزود: به منظور حفظ سلامتی مردم، با اشخاصی که  در اقامتگاه‌های بدون مجوز مسافر پذیرش می‌کنند، برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به نقش مردم در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: هر کدام از شهروندان به‌عنوان همیار ما، می‌توانند موارد اسکان غیر قانونی را در تماس با شماره‌های ۱۹۷و ۱۱۰ اعلام کنند، و یا اینکه گزارش خود را در این زمینه با پیامک به شماره ۰۹۹۰۲۰۹۴۵۹۹ بفرستند.

ارسطوزاده اطمینان داد که گزارش مردمی برای برخورد قاطع با متخلفان به طور مستقیم به دست اداره نظارت بر اماکن عمومی خواهد رسید.

او همچنین عنوان کرد: با توجه به اعلام شیوع موج بعد کرونا در کشور، سفر به استان بوشهر فقط بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: پس از شیوع کرونا در پی راهکاری مناسب برای رونق گردشگری بودیم که با رویکرد سفر‌های مسئولانه و هوشمند این زمینه فراهم شد و اکنون ۲۴ ساعته بر تاسیسات گردشگری نظارت داریم تا بتوانیم شرایطی ایمن و بهداشتی را برای هموطنانمان در واحد‌های اقامتی فراهم کنیم.

ارسطوزاده تاکیدکرد: مردم فقط در اماکن و اقامتگاه‌های دارای مجوز و تحت نظر این اداره کل اسکان یابند زیرا با پایش ما همه اصول بهداشتی در آن‌ها رعایت شده است.

او همچنین بیان کرد: هیچ گونه امکانات رفاهی در سواحل، بوستان‌ها و مدارس برای گردشگران برنامه ریزی نشده و استان بوشهر آمادگی ارائه خدمات اینچنینی در نوروز ۱۴۰۰را ندارد.