ورود مسافران غیربومی به گناوه ممنوع شد
ورود مسافران غیربومی به گناوه ممنوع شد

ندای استان: فرماندارگناوه گفت: این شهرستان در رنگ بندی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت نارنجی اعلام شده است برهمین اساس تمامی مبادی ورودی و خروجی‌ها از روز ۲۶ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ کنترل و بر روی خودروهای پلاک های غیربومی مسدود می‌شود.

به گزارش ندای استان، غلامرضا مهرجو دوشنبه شب در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: کلیه ضوابط و مقررات تعیین شده ستاد مقابله با کرونا در خصوص مناطق زرد در این شهرستان اعمال خواهد شد.

وی اظهارکرد: در این راستا علاوه بر ممنوع شدن ورود خودروهای پلاک‌های غیربومی به شهرستان ، گروه‌های شغلی ۳ و ۴ تعطیل و بر شغل های یک  و دو نظارت‌ها تشدید می‌شود و از برپایی چادر در ساحل و پارک ها نیز جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: توجه به سلامت مردم در اولویت حاکمیت قرار دارد و تمامی امکانات و ظرفیت های شهرستان در این راستا از ابتدای شیوع ویروس کرونا بکار گرفته شده و همچنان تداوم دارد.

فرماندارگناوه افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حالیکه همه ساله تمامی امکانات و توان خود را برای پذیرایی از هموطنان بی شماری که در تعطیلات نوروز به این شهرستان سفر می کردند بکار می گرفتند  اکنون که ویروس کرونا سایه افکنده است ، توان خود را در امر حفظ سلامتی شهروندان کار می‌گیرند و  از پذیرش مسافر غیربومی ممانعت و خدمات ‌دهی به آنان صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: وقتی مردم بدانند و مشاهده کنند که در اعمال محدودیت ها مسئولان پای کار هستند آنان نیز همکاری و مشارکت خواهند کرد و عزم بیشتری از خود در برابر بیماری کووید ۱۹ نشان خواهند داد.

وی ادامه داد: بعد از اجرای طرح جامع هوشمند و محدودیت‌های جدید کرونایی در آذر امسال ، وضعیت کرونایی شهرستان عادی شد و روند مبتلایان و بستری ها در این شهرستان کاهش یافت اما با عادی انگاری مردم در ماه‌های دی ، بهمن و اسفند این بیماری سیر صعودی بخود گرفت که خیلی نگران کننده است.

وی گفت: در ماه اسفند تعداد فوتی‌های کرونایی ۵ نفر تاکنون بوده است که از این مجموع در روز گذشته دو نفر از یک خانواده که زن بودند فوت کردند.

مهرجو افزود: براساس بررسی های بعمل آمده رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخصوص در سطح بازار و اماکن به ۳۶ درصد رسیده است که این امر نشان می دهد عادی انگاری صورت گرفته است.

فرماندار گناوه اضافه کرد:  در آستانه عید نوروز  دست کمک به مردم دراز می کنیم و از آنان تقاضامندیم  نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی که سخت و دشوار نیست اهتمام جدی ورزند  تا وضعیت کرونایی منطقه به حالت عادی برگردد.

شهرستان ساحلی و گردشگرپذیر گناوه در شمال استان بوشهر واقع است که براساس رنگ بندی های جدید کرونایی از زرد به نارنجی تبدیل شده است..