شناسایی۷ مبتلا به ویروس انگلیسی در بوشهر/فوت ۴ نفر بر اثر کرونا
شناسایی۷ مبتلا به ویروس انگلیسی در بوشهر/فوت ۴ نفر بر اثر کرونا

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون ۷ مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا در استان شناسایی شده اند که یکی از آن‌ها خانواده‌اش هم درگیر شده‌اند.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر، عنوان کرد: تا کنون هفت نفر از بیمارانی که نمونه‌هایشان را به آزمایشگاه‌های معتبر فرستاده‌ایم تایید شده است که به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به ویروس انگلیسی مبتلا هستند.

او ادامه داد: یکی از این افراد تعدادی از اعضای خانواده‌اش نیز که ساکن استان هستند، درگیر شده‌اند که جواب آزمایش آن‌ها را نیز به آزمایشگاه‌های مرجع فرستاده‌ایم و منتظر پاسخیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: هر فردی که ابتلایش به ویروس جهش یافته تایید شد بلافاصله افرادی را که با او در تماس بوده‌اند شناسایی می‌کنیم و با گرفتن آزمایش و قرنطینه آنان تلاش می‌کنیم که این روند ادامه نیابد.

کشمیری با اشاره به همسایگی استان بوشهر و خوزستان بیان کرد: استان خوزستان در شرایط قرمز قرار دارد و از دیروز رفت وآمد به این استان به طور کامل محدود شده است، از بوشهری‌ها نیز می‌خواهیم به این استان سفر نکنند و مهمان از این استان دعوت نکنند.

کرونا به زندگی ۴ بوشهری دیگر پایان داد

دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد: امروز چهار مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسید. این افراد شامل آقایی ۵۲ ساله و دو خانم ۸۷ و ۴۷ ساله با سابقه بیماری صرع، عقب ماندگی ذهنی، دیابت و فشار خون و خانمی با ۴۷ سال سن بدون سابقه بیماری زمینه‌ای هستند.

او، مجموع جانباختگان کرونا را در استان بوشهر تا ۱۸ اسفند، ۸۹۷ نفر عنوان کرد که از این تعداد ۲۰ نفر مشکوک به این ویروس بوده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر همچنین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند و اکنون ۱۰۵ بیمار در این بخش‌ها در حال درمان هستند.

کشمیری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفراز بیماران بستری در بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۱۸ نفر به کرونا مبتلا بودند.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد دو نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۲۰ هزار و ۸۰۲ مبتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند.

کشمیری، افزایش آمار مبتلایان را زنگ خطری برای استان خواند و از مردم خواست دورهمی‌ها را به حداقل برسانند و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

او همچنین به مردم تاکید کرد که از سفر به استان‌های پرخطر پرهیز کنند و میزبان مسافرانی از این استان‌ها نیز نباشند.