پیک جدید کرونا در راه بوشهر
پیک جدید کرونا در راه بوشهر

ندای استان:رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: با توجه به پیش رو بودن فصل گرما، روشن شدن کولرها و کمتر شدن تهویه هوا، ما پیک جدید کرونا در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ندای استان،عاطفه اسفندیاری، رئیس بیمارستان آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر در نشست تقدیر از برگزیدگان مسابقه «سپاس پرستار» ضمن تشکر از همدلی و همراهی شرکت کنندگان در این مسابقه گفت: قطعاً پیشگیری و مبارزه با کرونا حاصل نمی شود مگر با مشارکت های مردمی و مشارکت های بین بخشی.

وی با قدردانی از تمام افرادی که در یک سال گذشته با کادر درمان همراه و همدل بودند اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی در همین راستا و از ابتدای انتشار ویروس کرونا با مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و بیمارستان شهدای خلیج فارس، همواره همکاری صمیمانه ای داشته که قابل تقدیر و تشکر است.

این مسئول اقدام جهاددانشگاهی در راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ را شایسته و به موقع دانست و از این مجموعه انقلابی تقدیر کرد.

اسفندیاری عنوان کرد: با ورود ویروس کرونا در اسفندماه ۹۸ استرس شدیدی در سطح کشور به وجود آمد که استان بوشهر و بیمارستان شهدای خلیج فارس نیز از آن مستثنا نبودند. در ابتدا آنقدر این مریضی هولناک و ترسناک بود که اگر کسی کرونا می گرفت از همه مخفی می کرد. حتی در مجموعه بیمارستان نیز ما نتایج تست کرونای همکاران را به صورت کاملا محرمانه به ایشان اطلاع می دادیم. الحمدلله بعد از گذشت چند ماه با تبلیغات فرهنگی و آموزشی که در جامعه صورت گرفت، هم آشنایی مردم نسبت به این بیماری و هم نسبت به علائم و ویژگی های این ویروس بیشتر شد.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن فصل گرما، روشن شدن کولرها و کمتر شدن تهویه هوا، ما پیش بینی پیک جدید کرونا در استان بوشهر را داریم. همانطور که سال گذشته نیز در این ماه ها ابتلا و فراگیری این ویروس چندین برابر شد ولی با صبر و همراهی هم استانی ها در رعایت پروتکل های بهداشتی توانستیم پس از تحمل فشارهای بسیار زیاد به آرامش برسیم. روزهایی که وقتی به یاد آن می افتیم اشک ما جاری می شود.

وی افزود: در همان ایام بود که در سطح بیمارستان شهدای خلیج فارس، همکار ما در راه دفاع و مقابله با این ویروس منحوس به شهادت رسید. سرکار خانم رگبار که مدیر پرستاری و در واقع ستون پرستاری بیمارستان خلیج فارس بودند و سال های سال به عنوان مدیر پرستاری در بیمارستان خلیج فارس و فاطمه زهرا بوشهر خدمت کردند. ایشان علی‌رغم بازنشستگی در دی ماه ۹۸، نرفتند و ماندند و گفتند که نمی‌توانم شماها را تنها بذارم و تا جایی که بتوانم می مانم. یاد ایشان تا ابد در دلهای ما می ماند. آنها که می‌توانستند بروند ولی ماندند تا از مردم و از میهن و استانمان دفاع کنند. عکس خانم رگبار جلوی ماست. در این ایام هر وقت که خستگی بر ما مسلط می شود با نگاه به تصویر ایشان و مرور خاطرات و زحمات ایشان روحیه می گیریم و می‌دانیم که باید زنده‌یاد رگبار را الگوی خودمان قرار بدهیم.

عاطفه اسفندیاری تاکید کرد: ان شاء الله هیچ وقت به آن روزهای سختی که بالغ بر ۱۶۰ مریض کرونایی در بیمارستان داشتیم و تخت کم می آمد و باید در راهروها تخت می گذاشتیم و بخشهای کرونایی را اضافه می کردیم بر نگردیم.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: البته با همدلی و همکاری بسیاری از عزیزان و مردم توانستیم این میزان از ابتلا را کاهش بدهیم. خیرانی که حتی نمی‌خواستند اسمی از آنها برده شود. در نتیجه این کارها فشار بر همکاران من در کادر درمان کمتر شد. البته باید همچنان رفتارهای پیشگیرانه ما استمرار داشته باشد تا به آن روزهای سخت برنگردیم.