عملکرد ضعیف دولت در اطلاع رسانی/ابزاری جهت شناسایی ورود پول‌های کثیف به انتخابات
عملکرد ضعیف دولت در اطلاع رسانی/ابزاری جهت شناسایی ورود پول‌های کثیف به انتخابات

ندای استان:ایرانی گفت: به ضعف در اطلاع رسانی اعتراف می‌کنم و نتوانستیم خدمات دولت را به مردم به درستی اطلاع رسانی کنیم.

به گزارش ندای استان، ایرانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: کاندیداهای شورای شهر و روستا که در فضای مجازی اقدام به تبلیغات زود هنگام می‌کنند مرتکب جرم شده و می‌توان به عنوان مصادیقی از تخلف، زمینه رد صلاحیت آنها محسوب شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی را با دقت رصد می‌کنیم گفت: ابزاری داریم که طی آن ورود پول‌های کثیف در انتخابات را رصد و مطمئناً برخورد می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه متاسفانه کارکرد شوراها در استان بوشهر به اعتماد مردم آسیب رسانده‌اند افزود: کسانی که برنامه‌ای ندارند وارد عرصه انتخاب مردم در شوراهای شهر و روستا نشوند.

ایرانی در ادامه سخنان خود به بیان آمار و ارقام از شعب رأی در استان پرداخت و گفت: در استان بوشهر ۴۳۷ شورای شهر و روستا خواهیم دشت که از این تعداد ۴۰ شورا در سطح شهرها و مابقی در روستاها قرار دارد. از ۳۹۷ شورای روستایی، ۳۵۱ روستا دارای شورای سه نفره و ۴۶ روستا دارای شورای  پنج نفره است.

وی با بیان اینکه تعداد اعضا شورای شهر در سطح استان ۲۱۰ نفر و شوراهای روستایی هزار و ۲۸۳ نفر است گفت: برای انتخابات پیشرو، ۹۶۱ صندوق اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۲۸ صندوق برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته‌ایم.

ایرانی گفت: بیشترین تعداد صندوق اخذ رأی در سطح استان مربوط به شهرستان دشتستان با ۱۰۶ شورا و ۳۶۸ عضو و کمترین در شهرستان کنگان با ۱۲ شورا و ۴۸ عضو می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه در اطلاع رسانی عملکرد دولت ضعف عمل شده است ابراز داشت: به ضعف در اطلاع رسانی اعتراف می‌کنم و نتوانستیم خدمات دولت را به مردم به درستی اطلاع رسانی کنیم.

ایرانی بر رعایت مر قانون در انتخابات تاکید کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی در کشور و تهدید سلامت مردم، تجمعات و کارناوال‌های سیاسی و نصب پلاکارد، بنر و توزیع پوستر نخواهیم داشت و همه این موارد ممنوع است.

وی بیان داشت: برای انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی استفاده خواهد شد و نیز برای کاندیداهای شورای شهر نیز تنها می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند. برای هر کدام از اعضای شورای شهر نیز تنها یک ستاد انتخاباتی خواهند داشت اما توزیع غذا و برگزاری تجمعات در آن ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به تبلیغات زود هنگام انتخاباتی گفت: برخی از افراد از الان کمپین‌های انتخاباتی در فضای مجازی راه اندازی کردند و برخی گروه‌ها و کانال‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردند که همه اینها تخلف است.

  • منبع خبر : فارس