شهر بوشهر نیازمند درمانگاه شماره ۲
شهر بوشهر نیازمند درمانگاه شماره ۲

ندای استان:از ابتدای این هفته صدور دفترچه کاغذی تامین اجتماعی متوقف شد و افراد به صورت الکترونیکی یا با ارائه کارت ملی یا برگ اول دفترچه، ویزیت شده یا دارو و خدمات دیگر دریافت می کنند.

به گزارش ندای استان؛ سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی بوشهر در نشست خبری گفت: الکترونیکی شدن نسخه پزشکی در برخی کشورهای همجوار مثل ترکیه از ده سال پیش شروع شده و در کشور ما نیز مقدمات آن طی سه سال اخیر آغاز شده و از اول اسفند هیچ تغییری رخ نداده، فقط صدور دفترچه بیمه متوقف شده است.

سیدجواد رکاب پور گفت: طرح حذف دفترچه درمانی مانند هر طرح بزرگ دیگر در ابتدا با مشکلاتی مواجه بوده، اما تلاش می‌شود این مشکلات به حداقل برسد، هرچند براساس رصدهای صورت گرفته، مشکلات در استان ما نسبت به سایر نقاط کم بوده و البته در روند درمان هیچ بیمه شده ای اختلال ایجاد نکرده است.

رکاب پور بیان کرد: اجرای این طرح به معنی ارائه نشدن خدمت به دارندگان دفترچه‎های بیمه تامین اجتماعی نیست و بیمه شدگان دارای دفترچه و یا بدون دفترچه قادر به دریافت خدمات مدنظر خود از سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مراکز درمانی استان از زیرساخت لازم برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک برخوردار نیستند ادامه داد: برخی مراکز درمانی غیر دانشگاهی وابسته به شرکت نفت، سپاه و ارتش نیز به علت برخی مسائل حفاظتی، مشکلاتی برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی دارند که برای آن‌ها نیز راه‌حل‌های در نظر گرفته شده است.

به گفته سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی بوشهر، ۵۳۶ پزشک در استان در سامانه نسخه نویسی الکترونیک فعالیت دارند، همچنین ۱۱۴ داروخانه، ۱۲۳ پاراکلینیک و ۵۷ درمانگاه طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در سامانه نسخه نویسی الکترونیک فعال می باشند.

رکاب ‎پور یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۴۲۰ نیز برای مراکز درمانی و بیمه‎ شده‌ها تعریف شده تا در صورت مواجه شدن با اشکال در طرح نسخه نویسی الکترونیک آن را از طریق سامانه پیگیری کنند.

 پرداخت هزینه مراکز درمانی در مدت ۲۴ ساعت

دکتر رکاب پور دررباره مشوق های درنظر گرفته شده برای همکاری پزشکان با این طرح گفت: هزینه پزشکانی که طرح نسخه نویسی الکترونیک را اجرایی می‌کنند در مدت ۲۴ ساعت و سایر مراکز درمانی در پایان ماه پرداخت می‌شود، درحالی که قبلا این پرداخت بیش از یک ماه زمانبر می شد.

وی از پرداخت وام به درمانگاه‌ها برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک خبر داد و بیان کرد: بانک رفاه در این زمینه پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به پزشکان و ۱۰۰ میلیون تومانی به درمانگاه‎ها را جهت خرید تجهیزات الکترونیکی در دستور کار قرار داده است.

 بهره‌برداری از درمانگاه تامین اجتماعی خورموج و جم در سال آینده

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر در بخش دیگری از این نشست خبری از بهره‌برداری درمانگاه تامین اجتماعی شهر‌های خورموج، جم و مرکز پاراکلینیک امام موسی کاظم (ع) برازجان تا نیمه نخست سال آینده خبر داد.

وی عنوان کرد: پاراکلینیک برازجان ابتدا قرار بود در دهه فجر امسال به بهره‌‏برداری برسد که با تکمیل تجهیزات موردنظر، زمان افتتاح آن به اوایل سال آینده موکول شد.

وی افزود: درمانگاه‎های تامین اجتماعی دیلم نیز عملیات اجرایی آن از حدود یک ماه پیش آغاز شده و درمانگاه دلوار نیز پیمانکار آن مشخص شده و تا پیش از پایال سال عملیات اجرایی آن آغاز می‎شود.

رکاب‌پور اضافه کرد: برای ساخت درمانگاه‎های تامین اجتماعی اهرم، شبانکاه و خارگ نیز فرایند اداری برای دریافت مجوز ساخت‌شان در حال انجام است.

وی بیان کرد: با ساخت درمانگاه‌های یاد شده، بار مراجعه بیماران به مراکز تامین اجتماعی در مرکز استان کاهش می ‏یابد و از لحاظ کمی و کیفی روند خدمات رسانی تامین اجتماعی در مرکز استان ارتقا می‌یابد.

شهر بوشهر نیازمند درمانگاه شماره ۲

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: برای شهر بوشهر نیز با توجه به اینکه درمانگاه تخصصی مبعث به تنهایی نیاز بیمه شدگان را تامین نمی ‎کند، ساخت دومین درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در این شهر در دستور کار قرار گرفته و اکنون کار‌های مربوط به کارشناسی و جانمایی آن در دست انجام است.

وی به خدمات تامین اجتماعی در حوزه دندان پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی در صورتی که به دلیل ازدیاد بیماران موفق به دریافت خدمات مدنظر خود از درمانگاه مبعث نشوند باید سایر مراکز طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی را برای درمان انتخاب کنند.