ورودی‌های شهرستان دیلم بسته شد
ورودی‌های شهرستان دیلم بسته شد

ندای استان:فرماندار دیلم گفت: همه ورودی‌های شهرستان دیلم از دوشنبه چهارم اسفندماه ۹۹ به مدت ۱۰ روز با اعمال محدویت کرونایی روی مسافران غیربومی بسته شد.

به گزارش ندای استان، احمد دشتی دوشنبه در جلسه مشترک شورای تامین و ستاد مبارزه با بیماری کرونا این شهرستان افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونای جهش یافته در استان‌های همجوار و احتمال وقوع پیک چهارم بیماری، به منظور حفظ سلامتی شهروندان و اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه در چارچوب دستورالعمل های بهداشتی این نشست برگزار شده‌است و مصوبه‌های آن از روز جاری اجرایی شده‌است.

وی اظهارکرد: براساس مصوبه شورای تامین این شهرستان، تمامی  ورودی‌های دیلم از سمت استان‌ها و شهرهای همجوار بویژه خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به مدت ۱۰ روز مسدود و اعمال محدودیت خواهد شد و از ورود مسافران خودروهای شخصی با پلاک غیربومی جلوگیری می‌شود.

دشتی گفت: در صورت مشاهده خودروهای غیربومی در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان اعمال قانون خواهد شد.

وی اظهارداشت: علاوه بر مسدود شدن راه‌های اصلی ورودی، تمامی راه‌های خاکی منتهی به این شهرستان نیز با همکاری دستگاه‌های مرتبط مسدود می‌شود.

فرمانداردیلم افزود: از همه ملوانان شناورهای صیادی و تجاری، تست تشخیص کرونا با همکاری بهداشت و درمان و هلال احمر انجام خواهد شد.

وی گفت: باتوجه به  بند هفت مصوبات ستاد کرونا استان بوشهر، اسکان و برپایی چادر و خدمات دهی در سواحل و پارک‌های شهرستان بویژه شهرهای دیلم و امام حسن و پارک جنگلی عاملی ممنوع است و برای اجرای این بند از ظرفیت نیروی انتظامی، شهرداری، دهیاری‌ها و دستگاه قضایی استفاده خواهد شد.

رئیس ستاد کرونا شهرستان دیلم ادامه داد: اعمال محدودیت عدم حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی به میزان یک سوم با اولویت کارکنان دارای بیماری حاد تنفسی، جانبازان شیمیایی و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، زنان باردار و دارای کودک و بیماری خاص انجام گیرد.

وی اضافه کرد: به منظور افزایش نظارت سخت‌گیرانه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک در ادارات و بانک‌ها، از طریق مدیران و حراست آنان اقدام خواهد شد.

دشتی افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به بیماری در کشور و احتمال ورود به موج چهارم بیماری، برگزاری هرگونه مراسم تجمعی توسط همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای نظامی و انتظامی ممنوع است.

فرماندار دیلم بیان کرد: برای اعمال محدودیت در مراسم عروسی و تشییع جنازه‌ها از ظرفیت ائمه جمعه، معتمدین، فعالان اجتماعی و بسیج  بهره گرفته شود.

وی گفت: از مردم این شهرستان که از بدو شیوع ویروس کرونا در کنار مجموعه دولت بوده‌اند و با همکاری و مشارکت مجدانه خود در پیشگیری از این ویروس قدم‌های مهم برداشته اند،  تقدیر می‌شود و از آنان انتظار داریم همچنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه و دقت کنند.

شهرستان دیلم در ۲۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر و در همسایگی استان خوزستان واقع است و در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا