ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی شبانکاره تخریب شد
ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی شبانکاره تخریب شد

ندای استان:با تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی شبانکاره دشتستان، ۶۴ هکتار زمین ملی رفع تصرف شد.

به گزارش ندای استان،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ۲۶ قطعه اراضی ملی به مساحت ۶۴ هکتار در منطقه چشمه خانی شبانکاره  با قلع و قمع ساخت و ساز‌ها رفع تصرف شد.

غلامرضا منتظری افزود: این حکم بر اساس رای صادر شده از سوی مقامات قضائی بخش و با حضور دادیاردادگستری بخش شبانکاره، نماینده اداره اطلاعات شهرستان، کارکنان فرماندهی انتظامی شبانکاره و آبپخش، فرماندهی و پرسنل یگان حفاظت استان و شهرستان اجرا شد.

او ادامه داد: ۱۲ اتاقک و ۱۴ سکوی سیمانی به صورت پراکنده در این زمین‌ها ساخته شده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز در اراضی ملی ساخت و ساز می‌کنند، افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

منتظری عنوان کرد: در اجرای تأکید رهبر معظم انقلاب رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های مأموران یگان حفاظت این مجموعه قرار دارد و مأموران منابع طبیعی و آبخیزداری در برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف زمین‌های ملی در کوتاه‌ترین زمان عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.

او از بهره‌برداران و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی آن را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.