یارانه باید ابتدا تا انتهای زنجیره بدست مردم برسد
یارانه باید ابتدا تا انتهای زنجیره بدست مردم برسد

ندای استان:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تعیین می‌کند که یارانه باید ابتدا تا انتهای زنجیره بدست مردم برسد.

به گزارش ندای استان،آقای قالیباف امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس؛ به لایحه بودجه که دولت به مجلس ارسال کرده اشاره کرد و افزود: دولت در این لایحه ۴۶ درصد هزینه‌ها را افزایش داده و این در حالی است که درآمد‌ها ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این امر یعنی دست در جیب مردم کردن و بودجه دولت را از جیب مردم درآوردن است و این موضوع سیاست‌های مالی غلط دولت را نشان می‌دهد که موجب افزایش تورم می‌شود.

رئیس مجلس باتاکید بر اینکه مجلس می‌خواهد دولت‌ها تصمیم تورم زا نگیرند؛ تصریح کرد: نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی نیز نتوانست قیمت کالا‌ها را از جمله مرغ و تخم مرغ را کاهش دهد.

آقای قالیباف در ادامه گفت: تا ۲۷ مهر ۹۹ با همین شرایط ارزی ۴ و ۲ دهم میلیارد دلار فقط به نهاده‌ها ارز تخصیص یافته است و با این حساب باید قیمت هر کیلوگرم مرغ حدود ۱۰ تومان به دست مردم می‌رسید، اما مرغ با قیمت ۲۵ هزار تومان دست مردم می‌رسد و سوال ما این است که مابه التفاوت این قیمت کجاست؟.
رئیس مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی است که تعیین می‌کند که یارانه باید ابتدا یا انتهای زنجیره بدست مردم برسد.
آقای قالیباف همچنین با تاکید بر توجه به معیشت مردم، محرومیت زدایی و تولید اشتغال در کشور گفت: مشکل کشور درآمد نیست، مشکل کشور آن است که درآمد صد میلیاردی و بیست میلیارد دلاری اثری در اشتغال در جامعه ندارد.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه ما حتماً با دولت اختلاف دیدگاه و نظر داریم، افزود: حل مشکلات مردم برای ما اهمیت ویژه دارد و بحث‌های سیاسی هرگز در این تصمیمات اثر ندارد.
آقای قالیباف گفت: بخش اجرا در دست دولت و تصویب قانون و نظارت و ارزیابی با مجلس شورای اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بروکراسی را یکی از اشکالات جدی و چالش برانگیز در کشور دانست و گفت: در کشور یک سیستم بروکراسی صد ساله داریم که امروز به همه ارث رسیده، این نظام بروکراسی در تمام بخش‌های اداری، اجرایی، سیاسی و بودجه رخنه کرده است و نظام بروکراسی در اختیار سیاستمداران است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما