عسلویه یک ماه اخیر را بدون فوتی کرونا
عسلویه یک ماه اخیر را بدون فوتی کرونا

ندای استان:رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: در یک ماه اخیر مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان دیده نشده است که این موضوع نشان از همکاری خوب مردم دارد.

به گزارش ندای استان،جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه عنوان کرد: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تاکنون بیش از هزار و ۵۷۵ تست کرونا در شهرستان گرفته‌شده که ۲۵ درصد از این افراد مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده‌اند.

او با اشاره به فوت ۳۱ نفر از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در شهرستان عسلویه  تا کنون، ادامه داد: در یک ماه اخیر مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در شهرستان عسلویه مشاهده نشده که این موضوع نشان از همکاری خوب شهروندان در رعایت نکات بهداشتی دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه افزود: کاهش آمار مبتلایان و تغییر وضعیت از زرد به آبی به معنای پایان بیماری نیست و باید همچنان رعایت توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیریم زیرا ساده‌انگاری ممکن است ما را به سمت افزایش مبتلایان سوق دهد.

وجود شاخص معکوس درآمد سرانه در این بند باعث شد تا نمایندگان استان بوشهر در مجلس به آن معترض شوند و در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان، اصلاح مصوبه مجلس شورای اسلامی را در خصوص طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور شوند.

در این نامه با اشاره به مغایرت‌های جدی طرح با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و نیز احکام قانون برنامه ششم توسعه آمده بود: شاخص‌های مطرح شده در این طرح با اصل ۵۲ قانون اساسی و بند سه ماده ۲۶ قانون برنامه توسعه ششم کشور درخصوص تخصیص سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی تناقض دارد. استفاده از شاخص معکوس درآمد سرانه برای توزیع اعتبارات موجب کاهش اعتبارات استان‌های بهره‌مند از درآمد‌های ملی نفت خام، گاز و میعانات گازی خواهد شد و با قانون اساسی و برنامه ششم توسعه در تناقض است.

۲۱ دی نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که شورای نگهبان به ماده ۷ طرح اصلاح ساختار بودجه ایراد گرفته است.