راه اندازی ایستگاه های مشاوره طرح ۳۰۷۰ در شعب تامین اجتماعی بوشهر
راه اندازی ایستگاه های مشاوره طرح ۳۰۷۰ در شعب تامین اجتماعی بوشهر

ندای استان:عباس دیری، سرپرست جدید اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر، ایستگاه پرسش و پاسخ را بمنظور ارائه خدمات غیر حضوری و راهنمائی مخاطبین سازمان در شعب تامین اجتماعی استان بوشهر راه اندازی نمود.

به گزارش ندای استان،سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: رابطین، طلایه‌داران طرح ملی ۳۰۷۰  هستند و با حضور درخشان خود، نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه و اجرای آن دارند.
عباس دیری اظهار داشت : در ایستگاه های پرسش و پاسخ مستقر در شعب تامین اجتماعی استان بوشهر، کارشناسان آموزش دیده ضمن راهنمائی، در زمینه خدمات غیرحضوری، به سوالات آنها نیز پاسخ خواهند داد تا متقاضیان دیگر بدون مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تأمین اجتماعی از خدمات غیرحضوری این سازمان بهره مند شوند.
دیری، در نشست توجیهی و هماهنگی رابطین طرح ۳۰۷۰ شعب با اشاره به اینکه آموزش کارکنان و مخاطبان بمنظور استفاده راحت از سامانه خدمات غیرحضوری از اولویت های اصلی قلمداد می گردد افزود : با توجه به ضرورت این امر و رویکرد پاسخگوئی و تسهیل امور برای شرکای اجتماعی، در تمام شعب تامین اجتماعی بوشهر، ایستگاههای پرسش و پاسخ بمنظور نحوه استفاده از درگاه الکترونیکی خدمات سازمان تامین اجتماعی برای کاربران راه اندازی گردید.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir کاربرپسند بودن و سادگی مراحل با مسیر مشخص و در دسترس است اظهار داشت : با این وجود بمنظور فراهم نمودن رضایتمندی بیشتر در بین بیمه شدگان و کارفرمایان، کارشناسان دوره دیده در ایستگاههای تعریف شده مستقر در شعب به سوالات مخاطبان پاسخ خواهند داد
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر ادامه داد، علاوه بر ایجاد ایستگاه‌ها، مرکز ارتباطات مردمی اداره کل تأمین اجتماعی، از طریق ۴ کانال ارتباطی (سامانه تلفنی ۱۴۲۰، پیام صوتی، سامانه پیامکی، بخش مراجعین حضوری) کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان را در حوزه های مربوط به این سازمان، راهنمایی می نمایند و برقراری تماس با مرکز ارتباطات مردمی در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۲۰ و پنج شنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ امکان پذیر است. همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی مرکز ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی مشکلات و سوالات خود را با مرکز مدیریت ارتباط با مشتری سازمان درمیان گذاشته و از خدمات مورد نیاز خود بهره مند شوند.
شایان ذکر است در طرح ۳۰۷۰که از اواخر آبان ماه آغاز گردیده در هر هفته چند خدمت تامین اجتماعی بصورت غیرحضوری درآمده و امکان انجام آن بدون مراجعه به شعب از طریق سامانه eservices.tamin.ir  فراهم می گردد که کاهش رفت و آمد، ترافیک، کمک به کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا و صرفه جوئی در وقت و هزینه های مخاطبین از آثار آن میباشد.