شاهد افزایش جزئی بیماری کرونا در استان بوشهر هستیم
شاهد افزایش جزئی بیماری کرونا در استان بوشهر هستیم

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شاهد افزایش جزئی بیماری کرونا در استان بوشهر هستیم.

به گزارش ندای استان، عبدالمحمد خواجه ئیان بعدازظهر چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: بعد از یک شیب تند بیماری استان با یک روند نزولی روبرو بود و تا هفته اول دی‌ماه نیز وضعیت استان خوب بوده اما به تازگی دچار یک افزایش جزئی هستیم.

وی بابیان اینکه این نشان می‌دهد هرگونه سهل‌انگاری تکرار شرایط سخت را به دنبال دارد گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان تاکنون ۴۳۰ تست سریع کرونا انجام و نتیجه ۵۴ تست مثبت شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: راهنمایی‌های لازم برای قرنطینه به این بیماران مبتلا به کرونا انجام و افراد نیازمند به بستری در بیمارستان‌ها، تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه انتظار می‌رود با تداوم طرح و آشنایی بیشتر مردم با اهداف و نحوه اجرای آن روزبه‌روز بر دامنه بیماریابی افزوده شود اظهار داشت: تنها راهکار اصلی کنترل بیماری شناسایی زودهنگام بیماران و جداسازی آنها از افراد در تماس است.

خواجه ئیان اضافه کرد: در شرایط کنونی با به‌کارگیری راهبرد اجرای محدودیت‌ها و همکاری خوب مردم میزان بروز و مرگ ناشی از کووید ۱۹ در استان بوشهر کاهش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح شهید سلیمانی باهدف کاهش شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور و سازمان بسیج از آذرماه سال جاری در کشور آغازشده و تا پایان اسفندماه نیز ادامه دارد.