برپایی نمایشگاه در استان ممنوع است/تداوم محدودیت‌ شبانه تردد
برپایی نمایشگاه در استان ممنوع است/تداوم محدودیت‌ شبانه تردد

ندای استان:استاندار گفت: التزام به قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است چون هرگونه غفلت دراین خصوص باعث تعطیلی کسب و کار مردم می‌شود.

به گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: در شرایطی که استکبار جهانی کشور را با تحریم‌های ظالمانه در تنگنا قرار داده اما ایران اسلامی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و دانشمندان داخلی در کنار سایر کشورهای برخوردار از جمله آمریکا، روسیه، چین و اروپا موفق به آزمایش واکسن کووید ۱۹ می‌شود و دنیا را شگفت زده کرد.

وی ادامه داد: این موفقیت جوانان ایران اسلامی در این شرایط حساس و سخت تحریم موجب افتخار، غرور و عزت برای ایرانیان شده است.

استاندار بوشهر گفت: هرچند در زمان حاضر رنگ تمام شهرستان‌های استان از نظر وضعیت کرونا زرد است اما این رنگ بندی نباید موجب غفلت و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی شود چون هرگونه ساده و عادی انگاری باعث تغییر رنگ استان و قرار گرفتن در شرایط قرمز می‌شود.

گراوند اضافه کرد: باتوجه به اینکه نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشور انگلیس مشاهده شده و همین امر باعث بروز مشکلاتی برای آن کشور شده هرگونه سهل انگاری امکان درگیر شدن با این ویروس را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: کاهش قابل توجه بروز، بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر مهمترین دستاوردی است که در نتیجه همکاری مطلوب و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، اصناف و همه گروه‌ها در استان به دست آمده و باید به خوبی حفظ شود تا در شرایط سخت و بحرانی در روزهای پیش رو قرار نگیریم.

استاندار بوشهر یادآورشد: التزام به قوانین و دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است چون هرگونه غفلت دراین خصوص باعث تعطیلی کسب و کار مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا برپایی هرگونه مراسم و نمایشگاه در استان ممنوع و محدودیت‌های شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد نیز همچنان ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این موارد ۲۳ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که از این شمال ۹ نفر به کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان با اشاره به اینکه استان بوشهر چهار روز بدون فوتی ناشی از کرونا را پشت سر گذاشته است افزود: شمار جان باختگان ناشی از کرونا در استان ۸۳۸ نفر است که از این تعداد ۸۳۱ نفر مثبت قطعی و هفت نفر نیز مشکوک بوده اند.

وی ادامه داد: کل موارد مثبت در استان بوشهر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۷هزار و ۴۵۰ نفر است.

خواجه ئیان اضافه کرد: بعد از یک شیب تند بیماری استان با یک روند نزولی روبرو بود و تا هفته اول دی ماه نیز وضعیت استان خوب بوده اما به تازگی دچار یک افزایش جزیی هستیم و این نشان می‌دهد هرگونه سهل انگاری تکرار شرایط سخت را به دنبال دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان تاکنون ۴۳۰ تست سریع کرونا انجام و نتیجه ۵۴ تست مثبت شد.

خواجه ئیان افزود: راهنمایی‌های لازم برای قرنطینه به این بیماران مبتلا به کرونا انجام و افراد نیازمند به بستری در بیمارستان‌ها، تحت مراقبت قرار گرفتند.

به گفته خواجه ئیان، طرح شهید سلیمانی با هدف کاهش شیوع ویروس کرونا با همکاری دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور و سازمان بسیج از آذر ماه سال‌جاری در کشور آغاز شده و تا پایان اسفند ماه نیز ادامه دارد.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۵۴هزار بازرسی در استان انجام شده که از این میزان ۱۳۱هزار و ۸۳۱ مورد مطلوب و تنها ۲۱هزار مورد از بازرسی‌ها ۸۰ درصد پروتکل ها را اجرا کرده اند.

عباس قلی پور افزود: تاکنون هشت هزار و ۹۲۶ پرونده اخطار تشکیل شده که از این تعداد سه هزار و ۲۸۸ پرونده در اداره کل تعزیرات استان تشکیل و یک هزار و ۸۲ مورد پلمب نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: براساس بررسی‌های انجام شده ۹۴ درصد پروتکل‌های بهداشتی در استان بوشهر رعایت می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: هفت هزار و ۳۵۰ نفر از نیروهای انتظامی مسیرهای ورودی و خروجی استان را کنترل می‌کنند که از زمان شروع طرح تشدید کنترل‌ها تاکنون ۵۵۶هزار و ۸۱۶ فقره تردد انجام شده است.

سرهنگ حمید رضا خضری افزود: در این مدت بازگشت خودروهای متخلف ۲۳هزار و ۳۱۱فقره و اعمال جریمه طرح محدودیت شبانه نیز ۱۲هزار و ۶۴۱ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۷۱۲ مورد جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۶۱ مورد جریمه یک میلیون تومانی ثبت شده است.

  • منبع خبر : ایرنا