پلمب بیش از۱۰۰۰ واحد متخلف صنفی به علت تخلفات کرونایی
پلمب بیش از۱۰۰۰ واحد متخلف صنفی به علت تخلفات کرونایی

ندای استان:رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر گفت: تا کنون ۹هزار پرونده تخلف کرونایی در استان بوشهر تشکیل و یک‌هزار و ۶۴ مورد از مراکز متخلف صنفی مهروموم شده است.

به گزارش ندای استان، عباس قلی‌پور بیان کرد: تا کنون ۱۴۷ هزار بازرسی از مراکز مختلف خدماتی و صنفی  وکارگاه‌های تولیدی و توزیعی انجام شده که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این واحد‌ها ۸۵ درصد بوده است.
وی افزود: در زمینه رعایت امور بهداشتی در مقابله با کرونا ۱۲۵ هزار مورد از موارد بازرسی مطلوب گزارش شده و بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ مورد از بازرسی‌ها نامطلوب بوده که منجر به تشکیل پرونده و اخطار برای متخلفان شده است.
رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان با اشاره به تشکیل ۹ هزار پرونده اخطار و تخلف کرونایی در استان گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۶۴ مورد از مراکز متخلف با حکم قضایی مهروموم شده است.
وی گفت: همچنین تا کنون ۱۲ هزار گشت مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های مرتبط برای بررسی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز مختلف صنفی اجرا شده که واحد‌های متخلف با حضور کارشناسان تعزیرات حکومتی مهروموم شده است.
قلی‌پور بیان کرد: بررسی میزان رعایت پروتکل بهداشتی در ادارات و بانک‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک ۹۷ درصد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۹۱ درصد بوده است.
وی وضعیت استفاده از ماسک در اماکن کارگاهی را ۹۰ درصد و در صنایع و کارگاه‌های تولیدی ۷۶ درصد و فاصله گذاری اجتماعی ۸۴ درصد عنوان کرد.
رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان گفت: بیشترین استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان با ۱۰۰ درصد و در مطب‌ها و داروخانه‌ها بین ۹۷ تا ۱۰۰ درصد است.