ساخت نخستین شناور فولادی خدمه بر کشور
ساخت نخستین شناور فولادی خدمه بر کشور

ندای استان:این شناور به ۴۵ متر ؛ عرض ۸ متر و ارتفاع ۳ و نیم متر برای جابجایی ۸۰ نفر و ۶ کانتینر مواد غذایی ساخته می شود .

به گزارش ندای استان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رئیس اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه همه مراحل طراحی و ساخت این شناور به دست تواند متخصصان ایرانی انجام می شود گفت : هزینه ساخت کشتی فولادی کمتر از یک سوم هزینه کشتی آلومینیومی است .

آقای غلامی افزود : این شناور به ۴۵ متر ؛ عرض ۸ متر و ارتفاع ۳ و نیم متر برای جابجایی ۸۰ نفر و ۶ کانتینر مواد غذایی ساخته می شود .
آقای زاهدی ؛ کارشناس ساخت این شناور با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت این شناور بیش ۵۰درصد پیشرفت دارد گفت : تاکنون ۴۰هزار نفر ساعت برای اجرای این طرح کار شده است .

وی افزود : با توجه به جنس فولادی این شناور باید سعی شود تا حد ممکن سبک ساخته شود و سرعت حرکت آن به ۲۲ نات برسد ؛ بنا براین از ورقهایی با ضخامت ۴، ۵ و ۶ میلی متر در آن بکار می رود .

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوهر هم در بازدیدش از این مجموعه کشتی سازی بیان کرد: باتوجه به سابقه دیرینه ایرانیان در حوزه دریا و دریانوردی و همچنین اهمیت صنعت حمل و نقل دریایی و کشتی سازی در اقتصاد کشور، برطرف شدن موانع تولید در صنعت دریایی و حمایت از این صنعت از اولویت‌های این اداره کل است.

سیاوش ارجمند زاده افزود: از این رو به زودی و برای اولین بار در کشور شاهد ساخت یک فروند شناور فولادی خدمه بر در یکی از مجموعه‌های شناورسازی استان بوشهر خواهیم بود.

وی ادامه داد:  همچنین سه فروند شناور خدماتی دیگر تحت نظارت مستقیم اداره بازرسی و ثبت شناور‌ها این اداره کل و موسسات رده بندی داخلی در این مجموعه کشتی سازی ساخته خواهد شد.

ارجمندزاده گفت: باتوجه به کیفیت بالای ساخت شناور در داخل در مقایسه با نمونه‌های خارجی، به‌روز بودن دانش کشتی سازی در کشور، و همچنین ظرفیت بالای اشتغال، لازم است به این حوزه بیش از پیش توجه شود.

او عنوان کرد: بوشهر به عنوان یک استان ساحلی، ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنعت دریا و دریانوردی و همچنین صنعت کشتی سازی برخوردار دارد، از این رو توجه به این حوزه می‌تواند زمینه ساز تحولاتی عظیم در استان و کشور باشد.