راه آهن بوشهر تشنه اعتبار
راه آهن بوشهر تشنه اعتبار

ندای استان:هرچند مدیران استانی روند پیشرفت قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر (در محدوده شهرستان تنگستان) را مطلوب می دانند، اما هزینه تکمیل همه قطعات و به صدا درآمدن سوت قطار در استان، ۵ هزار میلیاردتومان برآورد می شود.

به گزارش ندای استان،عصر شنبه شماری از خبرنگاران بوشهری همراه معاون عمرانی استاندار و رییس مجمع نمایندگان استان از تنها قطعه فعال راه آهن در استان بازدید کردند، قطعه ۱۰ که در محدوده شهرستان تنگستان قرار دارد.

https://cdn.isna.ir/d/2020/09/20/3/61736135.jpg

مهرداد ستوده معاون استاندار در حاشیه این بازدید گفت: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی و مجمع نمایندگان استان در مجلس، اعتبارات پروژه راه آهن بوشهر – فارس تامین و روند اجرای آن تسریع شود.

وی با بیان اینکه قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر – فارس به دلیل تونل های متعدد سخت ترین قطعه آن است ادامه داد: این قطعه ۲۵ کیلومتر مسافت دارد که شامل ۵٫۵ کیلومتر تونل و پل‌ است که با وجود مشکلات مالی، فعال و از روند اجرایی مطلوبی برخوردار است.

ستوده با اشاره به مدت پیمان ۲۴ ماهه این پروژه ادامه داد: از زمان شروع پروژه ۶ ماه می گذرد که ۲۵ درصد پیشرفت فیزکی دارد، ضمن اینکه یکسال و نیم دیگر از زمان پیما باقی مانده است.

به گفته معاون استاندار، تجربه ثابت کرده با توجه به پیشتیانی صورت گرفته از پروژه‌های عمرانی عمدتا آنها  زودتر از جدول زمان بندی در استان به انجام می‌رسند و با وجود سختی کار در این قطعه انتظار می‌رود این امر در این پروژه مهم نیز تکرار شود.

ستوده تاکید کرد: اجرای پروژه راه آهن بوشهر- فارس خواست همه مردم در دو استان است که با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی دردولت تدبیر و امید عملیاتی شده و هرچند سوت قطار در این دولت در استان بوشهر شنیده نمی‌شود اما با همت و اراده لازم همه دست اندرکاران این پروژه در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: اجرای این خط ریلی در گردشگری جنوب کشور و سایرمولفه‌های توسعه تاثیرگذار است و تصویب منطقه آزاد بوشهر در کنار خط ریلی تاثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه منطقه دارد.

ستوده ادامه داد: با همدلی، هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و سلیقه‌ها پروژه‌های کلیدی استان بوشهر با وجود تجربه سخت ترین شرایط اقتصادی بعد از انقلاب در حال اجرا هستند و اجازه نداده‌ایم  پروژه‌ای تعطیل شود.

وی گفت: خود را موظف به پاسخگویی به عامه مردم بویژه اصحاب رسانه می‌دانیم در همین ارتباط براساس دستورالعمل اجرایی استاندار بوشهر در زمینه تعیین مشاور رسانه‌ای، مدیران دستگاه‌های اجرایی در مدت ۲ هفته فرصت دارند با هماهنگی خانه مطبوعات این استان برای خود مشاور رسانه‌ای انتخاب کنند.

ستوده ادامه داد: همچنین قرار است در کنار تصویب هر پروژه‌ای پیوست فرهنگی آن نیز تعریف شود و مبلغی از این پیمان برای اطلاع رسانی کارهای فرهنگی با محوریت اصحاب رسانه تخصیص یابد.

پیام مردم درباره راه آهن بوشهر به گوش مسئولان کشوری رسیده است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: هفته گذشته نشستی با حضور استانداران فارس و بوشهر، معاونان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بانک‌هایی که می‌توانند در این پروژه کمک کنند و تعدادی از نمایندگان فارس و مجمع نمایندگان بوشهر به شکل یک کنسرسیوم فعال و کارآمد برگزار شد.

عبدالکریم جمیری ادامه داد: هماهنگی‌های لازم بین استان‌های فارس و بوشهر برای به سرانجام رساندن این پروژه بدون هیچ توقفی انجام شده‌است.

جمیری یادآور شد: مسئولان پیام و خواست حقیقی مردم در زمینه تحقق اتصال بوشهر به خط ریلی را دریافت کردند و عملیات اجرایی پروژه راه آهن بوشهر – شیراز در سخت ترین شرایط مالی آغاز و با وجود همه گرفتاری‌ها و کمبودهایی که هست تلاش می‌شود این جریان تا رسیدن به نتیجه مطلوب متوقف نشود.