ابتلا به کرونای چند نفر از کارمندان ادارات در بوشهر
ابتلا به کرونای چند نفر از کارمندان ادارات در بوشهر

ندای استان:حبیبی نیا گفت:درصورتی که در اداره‌ای درصد بالایی از کارمندان به مرخصی اجباری روند آن اداره به صورت موقت تعطیل می‌شود.

به گزارش ندای استان،معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اعلام کرد: ۹۴.۶ درصد از بوشهری‌ها دو مرحله غربالگری تلفنی۳۰۴۰ در فروردین ، اردیبهشت و خرداد پایش و در صورت نیاز به مراکز تشخیصی ارجاع شدند.

حمید حبیبی نیا افزود: ۷۰ نفر از افراد پایش شده در این غربالگری که علائمی نزدیک به بیماری کرونا داشتند به مراکز تشخیصی معتبر ارجاع شدند تا معاینه و آزمایش برای آن‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این غربالگری که در اردیبهشت و اوایل خرداد صورت گرفت ۲۶۷ هزار و ۶۰۲ نفر به صورت تلفنی پایش شدند.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت:  در این تماس تلفنی که با تلفن همراه سرپرست خانوار صورت گرفت با پرسیدن سوالات استاندارد و ثبت پاسخ‌ها، اقدام به شناسایی موارد علامت دار و ارجاع آن‌ها شد.

وی اعلام کرد: تاکنون یکهزارو  ۷۶۱ نفر نیز بدون ارجاع به مراکز منتخب تشازخیص کرونا در شهرستان بوشهر مراجعه کرده‌اند.

حبیبی‌نیا در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در صورتی که تست آزمایشگاهی کرونای کارمندی درهر یک از اداره‌ها مثبت اعلام شود، مرکز بهداشت بی‌درنگ به آن اداره مراجعه می‌کند و لیست کارمندانی که در ۱۴ روز گذشته با او ارتباط داشته‌اند را تهیه و به مدیر دستگاه ‌ارائه می‌کند.

وی افزود: این کارمندان ۱۴ روز مرخصی اجباری می‌گیرند تا در خانه بمانند و از آن‌ها خواسته می‌شود در صورتی که هرگونه علامتی از ابتلا به ویروس کرونا را در خود مشاهده کردند به مراکز معتبر تشخیص کرونا مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر  در گفتگو با ایرناگفت: برخی از ادارات شهرستان بوشهر مواردی از ابتلا به ویروس کرونا وجود داشت و به طور متوسط هر کارمند با ۴ تا ۱۱ نفر تماس نزدیک دارد.

وی اضافه کرد: درصورتی که در اداره‌ای درصد بالایی از کارمندان به مرخصی اجباری روند آن اداره به صورت موقت تعطیل می‌شود.

حبیبی نیا یادآوری کرد: کارمندان و مراجعه کننده‌ها به اداره‌ها استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده دست را ضروری بدانند و کمترین تماس ممکن را با یکدیگر داشته باشند.

وی اضافه کرد: هر نوع پذیرایی و صرف صبحانه دسته‌جمعی در تمامی اداره‌های شهرستان بوشهر ممنوع است.