بوشهر استانی سالم است/شکایت‌ مردم از نوع رفتار مسئولان
بوشهر استانی سالم است/شکایت‌ مردم از نوع رفتار مسئولان

ندای استان:سحر خیز گفت:با تقویت نظارت‎ها شمار پرونده‏‌های تخلفی تشکیلی در این اداره‌کل در مقایسه با سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته‌است.

به گزارش ندای استان،امید سحرخیز روز ‎شنبه در نشست مدیران دستگاه‎های اجرایی استان بوشهر افزود: در این زمینه در برخی از موضوع‎ها اگر درک شرایط و ملاحظه‎کاری اجرایی نبود ممکن بود به پرونده سازی برسد که با نگاه پیشگیرانه عمده این مسائل حل شده‌است.

وی بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های ارزنده‌ای در اقتصاد کشور دارد و این یک فرصت است که تکلیف و مسئولیت را در اجرا و نظارت سنگین تر کرده‌است.

سحرخیز ادامه داد: وضعیت اقلیمی، ساحلی، صادرات ۹۵ درصد نفت کشور، تولید تقریبی عمده گاز کشور، دومین گمرک کشور، این‌ها ظرفیت‌های منحصر به فرد استان بوشهر است و برخی مشکلات هم وجود دارد که مدیران در حوزه اجرا باید نظارت دستگاه بازرسی را در کنار خود ببینند.

وی گفت: در این زمینه چنانچه مدیران اقدام‌ها را در مدار قانون پیش ببرند با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

سحرخیز ادامه داد: در سازمان بازرسی استان بوشهر پرونده‌هایی که با آن مواجه هستیم عمده مشکلات به داستان همیشگی جهل به قانون می‌رسیم اگر به عنوان یک مشکل به آن نگاه کنیم راه درمان آن آموزش است.

وی عنوان کرد: در برخی دستگاه‌ها هم حتی در سطح مدیران اشراف قانونی لازم را ندارند این به طور حتم مساله ساز خواهد شد.

سحرخیز ادامه داد: خیلی سخت است می‌بینیم در برخی پرونده‎ها فردی که تازه بازنشسته شده اما هنوز پاداش بازنشستگی خد را نگرفته باید گرفتار پاسخگویی به حوزه نظارتی، مباحث قانونی و مسئولیتی که پیش از این برعهده داشته بشود که پس از بررسی مشخص می‎شود تا جهل به قانون است.

بازنشسته هایی که هنوز پاداش بازنشستگی نگرفتند

وی تاکید کرد: در این زمینه نیاز است دوره آموزشی آشنایی با جرائم و تخلفات کارکنان و مدیران دولتی دستگاه‎هایی اجرایی برگزار شود.

سحرخیز ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها پروژه عمرانی اجرا می‌کنند اما یا دفتر فنی فاقد نیروی کارشناسی دارند و یا زمانی که نظارت بر پروژه‎ها بر عهده آنها گذاشته شده به علت ناآشنایی به قانون صورت وضعیت را دقیق کنترل نمی کنند و احتمال دارد با اضافه پرداخت به پیمانکار مواجه شوند.

وی یادآور شد: اگر این اضافه پرداخت غیرقانونی به پیمانکار از روی عمد و اراده باشد اختلاس است و اگر سهل انگاری و پرداخت‌‏های غیرقابل بازگشت اتفاق افتاد، مصداق اهمال و سهل انگاری منجر به تضییع اموال دولتی است.

سحرخیز بیان کرد:  بوشهر استانی سالم است و قاطبه کارکنان و مدیران از سلامت لازم برخوردار هستند ولی باید بدانیم مسئله فساد کم آن نیز ناپسند است.

وی گفت: باید مراقبت و نظارت جدی داشته باشیم اگر فسادی رخ داد بدون هیچ اغماض و  ملاحظه‌ای با آن مبارزه کنیم.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر گفت: در نوع مواجهه و ارتباط با ارباب رجوع هر اقدام خلاف قانون که منجر به ایجاد نارضایتی و ناامیدی مردم شود به طور قطع خیانت است.

وی افزود: در آنالیزی که از مجموع شکایت‌های ارسالی به اداره‌کل بازرسی استان بوشهر انجام گرفت بخش اعظم آن نارضایتی مردم از نوع رفتار مسئولان است که اگر در مرحله نخست پاسخگویی درست انجام می‌‏شد خیلی از این موارد به دستگاه نظارتی منتقل نمی‌‏شد.

وی گفت: باید در این زمینه نهضتی برای رضایتمندی و افزایش امید ارباب رجوع از عملکرد دستگاه اجرایی فراهم شود.

سحرخیز اضافه کرد: صرفه‌جویی در این شرایط کنونی کشور که کمبود منابع مالی داریم ضروری است و  مدیرانی که برای چند روز خودرو نیاز دارد برای اجاره دنبال خوروهای لوکس خارجی اجاره‎ای نروند.

وی ادامه داد: در این ارتباط اگر سازمان بازرسی نیز پرونده‎سازی نکند نمی‌توانیم پاسخگوی مردم و وجدان خود باشیم.

سحرخیز تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور جا برای این گونه حیف و میل‌ها وجود ندارد و استاندار بوشهر و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی این استان  ساز و کار لازم را برای مقابله با این موارد پیش بینی کنند.

ایرنا نوشت،وی در ارتباط با انتخابات گفت: در انتخابات علاوه بر اینکه همه تلاش کنند مردم با نشاط پای کار بیایند تا مشارکت حداکثری رقم بخورد تبلیغات در ساعت اداری له و علیه یک نامزد تخلف و جرم است.

سحرخیز بیان کرد: در این ارتباط باید استفاده اموال و امکانات دستگاه‌ها در موضوع انتخابات مراقبت شود.