۱۹ سنگ مثانه از بدن بیماری در کنگان خارج شد
۱۹ سنگ مثانه از بدن بیماری در کنگان خارج شد

ندای استان: این فرد، هر نوبت به دنبال خارج کردن سنگ بدون پیگیری و بررسی علت آن تا ابتلای بعدی به سنگ، درمان را به دست فراموشی می‌سپرد.

به گزارش ندای استان، متخصص و جراح کلیه و مجرای ادراری بیمارستان امام خمینی کنگان گفت: کشاورزی ۵۳ ساله‌ باسابقه جراحی‌های متعدد سنگ در کلیه، مثانه و حالب به بیمارستان مراجعه کرد که با جراحی صورت گرفته ۱۹ سنگ مثانه از بدن این بیمار خار ج شد.

دکتر مصطفی نبی زاده افزود: این فرد، هر نوبت به دنبال خارج کردن سنگبدون پیگیری و بررسی علت آن تا ابتلای بعدی به سنگ، درمان را به دست فراموشی می‌سپرد.

وی ادامه داد: در دیگر نقاط کشور هم مواردی وجود دارد که بیماران تنها در زمان درد و اشکال در ادرار کردن، پیگیر درمان می‌شوند و بعد از خروج سنگ، اصلی‌ترین بخش درمان که بررسی علت زمینه‌ای است به دست فراموشی سپرده می‌شود.

متخصص و جراح کلیه و مجرای ادراری بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان عنوان کرد: عوامل خطر متعددی در ایجاد سنگ نقش دارند که می‌توان به افزایش درجه حرارت محیط که به علت از دست رفتن مایعات بر اثر تعریق، داشتن سابقه خانوادگی و ایجاد سندروم متابولیک که با چاقی شکمی، تری گلیسیرید بالا، دیابت، فشارخون بالا و رژیم غذایی نامناسب، استفاده از رژیم‌هایی با پروتئین حیوانی بالا و… اشاره کرد.

دکتر نبی زاده گفت: درمان اصلی در بیماران با سنگ‌های ادراری، بررسی و درمان علت زمینه‌ای تشکیل سنگ و نیز اصلاح رژیم غذایی است.