تعداد سیمکارت عرضه شده و مشترکان فعال اینترنت همراه در استان
تعداد سیمکارت عرضه شده و مشترکان فعال اینترنت همراه در استان

ندای استان:علی سملیان گفت:هم اکنون ۸۹ درصد جاده‌های استان، تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد و ۷۲ درصد روستاهای این استان نیز دارای خدمت مکالمه تلفن همراه هستند.

به گزارش ندای استان،علی سملیان ضمن گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و تبریک به فعالان و تلاشگران عرصه ارتباطات اظهار داشت: امروز یکی از شاخص‌های مهم تمدن حاکم  بر تمدن کنونی جهان استفاده از نیرومندترین شبکه‌های ارتباطی است و جامعه‌ای که از بیشترین اطلاعات برخوردار باشد جامعه‌ای پیشرفته تلقی می‌شود.

وی به تشریح اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر پرداخت و افزود: تاکنون ۸۰ درصد مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر عملیاتی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان بوشهر با اعلام اجرای یکی از  مهمترین مصوبات سفر وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص احداث ۳۲ کیلومتر فیبرنوری در منطقه پشتکوه دشتستان خاطر نشان کرد: ۳۲ کیلومتر فیبرنوری حدفاصل شهرهای«اهرم تنگستان» به «کلمه دشتستان» احداث شد که در واقع زیرساخت توسعه ارتباطات این منطقه با جمعیت ۱۵ هزار نفر به شمار می‌رود و اینک اپراتورها می‌توانند به میزان لازم نسبت به سرمایه گذاری و نصب دکل‌های BTS اقدام کنند.

سملیان با بیان اینکه پروژه احداث فیبرنوری اهرم به کلمه با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات منطقه بوشهر انجام شده، اظهار کرد: از دیگر مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر احداث چهار سایت برای پوشش هشت روستای گردشگری این استان به شمار می‌رود که مراحل نهایی راه اندازی را طی می‌کند.

وی، از رفع مشکل تلفن ثابت در شهر عسلویه با اجرای پروژه فیبر خانگی به طول هفت کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر رفع اختلالات فرکانسی در عسلویه بود که با برنامه‌ریزی سازمان تنظیم مقررات، مشکل برطرف شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری استان بوشهر احداث پروژه فیبرخانگی به طول ۱۲ کیلومتر در شهرستان جم و به طول ۴٫۵ کیلومتر در شهرستان کنگان را از دیگر مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر  دانست.

وی با اشاره به برقراری رومینگ میان همراه اول و ایرانسل در استان بوشهر افزود: هم اکنون ۸۹ درصد جاده‌های استان، تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد و ۷۲ درصد روستاهای این استان نیز دارای خدمت مکالمه تلفن همراه هستند.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر با اعلام اینکه نزدیک به ۱٫۵ میلیون سیم‌کارت در این استان عرضه شده است خاطر نشان کرد: هم اکنون استان بوشهر ۸۰۶ هزار مشترک فعال اینترنت همراه دارد و ۱۵۲ هزار پورت اینترنت ثابت شرکت مخابرات و دیگر شرکت‌های FCP در این استان دایر است.

سملیان افزود: از محل خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به USO  به ۴۰۶ روستای استان دسترسی به اینترنت و به ۲۰۶ روستا تلفن ثابت تخصیص یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهربا اشاره به امضای دو تفاهم‌نامه در سفر وزیر ارتباطات به این استان پیرامون رشد و توسعه استارت آپ‌ها تصریح کرد: با حمایت وزارت ارتباطات چند استارت آپ مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر توانستند در مدت کوتاهی از طریق سرمایه گذاری‌های انجام شده مراحل رشد و توسعه خود را طی کنند تا به مرحله بلوغ و تثبیت برسند.

این مقام مسئول رشد و توسعه استارت آپ‌های استان بوشهر را بی نظیر دانست و گفت: استارت آپ‌های کارباما، پوشاپ، تخفیفات، ویزیطب و خرمانو توانستند طی چند ماه گذشته ضمن پیدا کردن سرمایه گذار، مرحله به مرحله به رشد و توسعه صعودی خود ادامه دهند که به عنوان مثال ویزیطب در این مدت توانست دفاتر خود را در هفت استان کشور راه اندازی کند.