جابجایی روزانه ۶۲۰۰ گردشگر با شناورهای تفریحی
جابجایی روزانه ۶۲۰۰ گردشگر با شناورهای تفریحی

ندای اتسان:ارجمند زاده گفت:در این راستا برای نوروز امسال برنامه ویژه‌ای در راستای توسعه طرح‌های گردشگری دریایی تدوین و عملیاتی شد.

به گزارش ندای استان، سیاوش ارجمندزاده صبح امروز در بررسی روند اجرای طرح‌‌های گردشگری دریایی در بندر بوشهر با بیان اینکه این استان دارای طولانی‌ترین ساحل در خلیج فارس است اظهار داشت: بیش از ۹۳۷ کیلومتر ساحل در استان بوشهر وجود دارد که طولانی‌ترین مرزدریایی در این آبراه محسوب می‌شود.

وی گردشگری دریایی را یکی از  برنامه‌ها و محورهای اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی دانست و تصریح کرد: در این راستا برای نوروز امسال برنامه ویژه‌ای در راستای توسعه طرح‌های گردشگری دریایی تدوین و عملیاتی شد.

ظرفیت جابه‌جایی گردشگران دریایی در بندر بوشهر افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه نوروز امسال ۲۲ شناور در گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند گفت: روزانه شش‌هزار و ۲۰۰  گردشگر دریایی با  29 کشتی و لنج تفریحی از سواحل این استان استفاده می‌کنند.

سیاوش ارجمندزاده  از فعالیت ۲۲ شناور در بندر بوشهر برای گردشگری دریایی خبر داد و افزود: دو هزار نفر از این تعداد با ۹ فروند کشتی و ۱۳ فروند لنج در شهرستان بوشهر جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این لنج‌ها یک‌هزار و ۳۰۰ نفر و کشتی‌ها  700 نفر را در آب‌های ساحلی بوشهر جابه‌جا می‌کنند بیان کرد: چهارهزار و ۲۰۰ گردشگر دیگر هم با هفت فروند لنج تفریحی در دیگر بندرها جابه‌جا می‌شوند.

ارجمندزاده  با بیان اینکه شناورها در کانال بندر بوشهر تردد می‌کنند گفت: شناورهنا که از ایمنی بالایی برخوردار هستند هر لنج ظرفیت ۱۰۰ مسافر را دارد و هر کدام روزانه شش سرویس انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار شناور سنتی در بندر بوشهر فعالیت می‌کردند، افزود:  این شناورها با انجام روزانه ۱۱ سفر دریایی، یک‌هزار و ۲۰۰ گردشگر را جابه‌جا می‌کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه نوروز امسال ظرفیت جابه‌جایی گردشگران دریایی در بندر بوشهر۸۰۰ نفر افزایش یافته است گفت: پارسال در دیگر بندرها نیز چهار لنج تفریحی با ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ گردشگر فعال بودند که امسال این رقم به چهار هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

ارجمندزاده، صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی دو قایق در کنار لنج‌های گردشگری، الزام به همراه داشتن جلیقه نجات و حضور ناجی غریق، نیروهای دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جدا سازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر را از فعالیت‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی گردشگران دریایی عنوان کرد.