پیگیری روش جدید درمان تومورهای مغزی در بوشهر
پیگیری روش جدید درمان تومورهای مغزی در بوشهر
ندای استان:متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از درمان تومورهای مغزی با ترکیبات رادیونوکلئید در مرکز تحقیقات پزشکی ‌هسته‌ای خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش ندای استان،دکتر رضا نعمتی بیان کرد: مننژیوم از تومورهای خوش‌خیم مغزی است و درمان اصلی آن جراحی است؛ در برخی بیماران ، تومور رفتاری غیرمعمول و تهاجمی پیدا می‌کند و پس از عمل جراحی مجدداً رشد می‌نماید، که در این مرحله نیاز به درمان‌های غیر جراحی نظیر پرتودرمانی و شیمی‌درمانی دارد که متأسفانه می‌تواند عوارض این درمان‌ها ناتوان‌کننده و همراه با عارضه بر روی دیگر اعضای بدن باشد.

دکتر نعمتی گفت: گروهی از پزشکان چند تخصصی نوروانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بهره‌گیری از تجارب قبلی خود در درمان بیماران مبتلا به تومور بدخیم مغزی گلیوبلاستوما (GBM) از سال ۱۳۹۵ تصمیم به به‌کارگیری این روش درمان در تومورهای مننژیوم عودکننده بعد از عمل جراحی گرفتند.

وی ضمن بیان اینکه در این راستا چندین بیمار شناخته‌شده با این مشخصات، داوطلب انجام درمان شدند افزود: هم‌اکنون پس از چند جلسه درمان با روش رادیونوکلئید‌تراپی نتایج اولیه امیدوارکننده در این بیماران از لحاظ بالینی و تصویربرداری به‌دست‌آمده است.

نعمتی اظهار داشت: روش درمانی مذکور می‌تواند به‌عنوان یک گزینه درمانی مکمل در کنار دیگر روش‌های موجود در تومورهای با رفتار تهاجمی توصیه شود.

Visited 2 times, 1 visit(s) today